خبرهای داغ:

دانشجویان شاهرودی؛ حائز رتبه‌های برتر آزمون پیش‌کارورزی پزشکی کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: دو دانشجوی پزشکی این دانشگاه توانستند در آزمون سراسری پیش‌کارورزی در لیست ۱۰ رتبه برتر کشوری قرار گیرند.
کد خبر: ۹۳۰۴۱۴۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بهروز یحیایی از موفقیت دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در آزمون سراسری پیش‌کارورزی پزشکی و کسب رتبه‌های هفتم و نهم کشوری در این آزمون خبر داد و گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دو دانشجوی پزشکی این دانشگاه توانستند در این آزمون در لیست ۱۰ رتبه برتر نخست ۵/۲ درصد کشوری قرار گیرند.
وی با تبریک این موفقیت به اعضای هیأت علمی، مسؤولان و کارشناسان این واحد دانشگاهی بیان کرد: فربد نوربینی با کسب امتیاز ۱۷۱ و حمیدرضا اسفندیاری با کسب امتیاز ۱۶۸ در فهرست ۱۰ دانشجوی برتر بین همه دانشگاه‌های سراسری و آزاد اسلامی کشور قرار گرفته‌اند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و موارد حراستی و امنیتی به‌صورت سراسری در شهریورماه سال جاری برگزار شد، خاطرنشان کرد: کسب هم‌زمان دو رتبه برتر زیر ۱۰ کشوری توسط دو دانشجوی این دانشکده موفقیتی ارزشمند و نشانگر دستیابی به اهداف عالیه آموزش در این واحد دانشگاهی است.
یحیایی با بیان اینکه آزمون‌های جامع پیش‌کارورزی و علوم پایه پزشکی برای نخستین بار شهریورماه امسال در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شد، اضافه کرد: آزمون جامع پیش‌کارورزی در پایان دوره کارآموزی برگزار می‌شود و شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره کارآموزی است و آزمون جامع علوم پایه نیز که پس از پایان دروس علوم پایه در انتهای ترم چهارم برگزار می‌شود، شرط ورود دانشجویان پزشکی به دوره مقدمات بالینی است.
وی با بیان اینکه این آزمون‌ها به شکل کشوری برگزار می‌شوند، تصریح کرد: این آزمون‌ها هر سال در دو نوبت (شهریورماه و اسفندماه) و در شرایط خاص میان‌دوره نیز برگزار می‌شود که در دوره مربوط به شهریورماه ۹۹ برای نخستین بار اجازه برگزاری به واحد شاهرود نیز داده شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود جزو معدود واحد‌های دانشگاهی در کشور است که استاندارد برگزاری آزمون جامع پیش‌کارورزی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون صلاحیت بالینی پرستاری را دریافت کرده و از دلایل آن، دارا بودن مجموعه مهارت‌های بالینی Skill Lab (اسکیل لب) مجهز دانشکده علوم پزشکی، تیم حراست از آزمون توانمند، حفاظت فیزیکی مناسب و رعایت موارد امنیتی و بهداشتی در آزمون‌های مختلف بوده است.
همچنین دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود هر ساله بیش از ۲۰ قبولی در آزمون‌های دوره‌های مختلف رزیدنتی در دانشگاه‌های سراسری دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها