روحیه ایثار و شهادت ویژگی بارز مدافعان سلامت / مجازات پرستاران کرونایی رژیم آمریکا در سایه ی نبود روحیه ایثار

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه گفت: وجود این روحیه در کشور و نبود روحیه ایثار در کشور‌های غربی به این دلیل است که اغلب کشور‌های غربی بر پایه مسائل مادی برنامه‌های خود را پیش می‌برند، اما کشور ما مبتنی بر آموزه‌های دینی است.
کد خبر: ۹۳۰۴۸۶۵
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

به گزارش پایگاه خبری قرارگاه رسانه ای شهید مهدی باکری بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی، با گسترش ویروس کرونا در جهان و کشور عزیزمان، خبر اول و آخر بسیاری از محافل رسمی و غیر رسمی سخن گفتن از این ویروس است. هر کس به دنبال یافتن راهی برای خلاصی از این شرایط بوده و بسیاری نیز ترجیح می دهند در منازل بمانند تا مبادا به کرونا گرفتار شوند.

 

اما در میان این هیاهو، عده ای ایثارگر با شجاعتی از جنس رزمندگان دفاع مقدس در سنگر دفاع از سلامت مردم دل به خطر زده و با اشتیاق فراوان مشغول خدمت رسانی به بیمارانی هستند که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برند.

رزمندگانی که روزگاری در همین مرز و بوم برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در لباس مقدس سربازی، با ماسک هایی برای مقابله با حملات شیمیایی دشمن، دل به دریا زدند و برای حفظ این آب و خاک از خود گذشتند؛ امروز نیز عده ای با همان ماسک و با همان روحیه، پای در میدانی دیگر گذاشته اند، میدان دفاع از سلامتی مردم.

در این مدت که از ورود این ویروس به کشورمان می گذرد، نیروهای درمانی و مدافعان حریم سلامت ایران اسلامی در بیمارستان ها خطر ابتلای به ویروس کرونا را نادیده گرفته و در خط مقدم جبهه سلامتی، مشغول مبارزه با این پدیده نامیمون هستند.

 

سربازان حوزه سلامت همان ها هستند که نشان داده اند زینب (س) وارانه در شرایط تحریم های ظالمانه، روی پای خود ایستاده و در صحنه های مختلف با تمام وجود در کنار مردم بوده و برای سلامتی شهروندان، سلامتی خود را به خطر می اندازند تا مبادا رنجی بر مردم وارد آید.

 

و به این خاطر احسان صادقی مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه و مسئول قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونای استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به مجاهدت های دانشجویان و پرستاران جهادگر استان آذربایجان غربی گفت: امروز دانشجویان و پرستاران دانشجو ی استان در واقع در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و ما به عینه شاهیدم که مجاهدت های این عزیزان خالصانه می باشد.

 

مسئول بسیج انشجویی علوم پزشکی ارومیه تصریح کرد: شما ببینید رشادت، شجاعت و از همه مهمتر داشتن روحیه ایثار و ازخودگذشتگی که بین این افراد وجود دارد، منجر به این شد تا به آن‌ها لقب مدافعان سلامت داده شود و در حقیقت هم همین‌گونه رقم خورد.

 

وی خاطر نشان کرد: در این مدت تعدادی از پرستاران و پزشکان که در خط مقدم مقابله با کرونا بودند، جان خود را برای نجات دیگر انسان‌ها از دست داده و به شهادت رسیدند. اما نکته مهم اینجاست که چطور در کشور‌هایی نظیر آمریکا که خود را حامی حقوق انسان‌ها معرفی می‌کند، پرستاران و پزشکان از ترس جانشان، اقدام به فرار از مراکز درمانی می‌کنند به‌طوری که دولت آمریکا تصمیم به مجازات این افراد گرفت.

 

صادقی در ادامه گفت: این درحالی است که نمونه‌های مختلفی از ایثار و فداکاری را در تاریخ کشورمان شاهد بودیم و این روحیه در اقشار مختلف مانند آتش‌نشانان، مأموران ناجا و حالا هم کادر درمانی به وضوح نمایان است.

 

صادقی تاکید داشت: وجود این روحیه در کشور و نبود روحیه ایثار در کشور‌های غربی به این دلیل است که اغلب کشور‌های غربی بر پایه مسائل مادی برنامه‌های خود را پیش می‌برند، اما کشور ما مبتنی بر آموزه‌های دینی است.

 

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه در ادامه اظهار داشت: این ویژگی را در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز به وفور شاهد بودیم؛ دورانی که رزمندگان اسلام برای مقابله با دشمن تا دندان مسلح بعثی چه رشادت‌هایی که از خود نشان نمی‌دادند و به گفته افرادی که آن دوران را درک کردند.

 

وی تصریح کرد: رزمندگان برای رسیدن به شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و در واقع همین روحیه هم بود که زمینه‌های پیروزی رزمندگان اسلام را فراهم می‌کرد؛ بنابراین استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس در مواقع بحرانی همواره به کمک نه تنها کشور ما بلکه کشور‌های منطقه و مسلمان مانند سوریه آمده است.

 

صادقی با بیان اینکه مدافعان سلامت ادامه دهنده راه شهدای مدافع حرم هستند گفت: مدافعان حرم بدون چشم‌داشت و فقط برای رضای خدا با دشمنان تکفیری جنگیدند و نتیجه آن هم تأمین امنیت منطقه بود. هم‌اکنون نیز مدافعان سلامت با بهره‌گیری از تجارب دوران دفاع مقدس و دورانی که مدافعان حرم به‌صورت گسترده در جنگ با تکفیری‌ها بودند، توانسته‌اند به نبرد و مقابله با معضلی به نام کرونا بروند و اگر این عزیزان نبودند، قطعاً آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور ما نیز مانند کشورهای غربی بالا بود.

 

وی گفت: بنابراین همه ما باید قدردان افرادی باشیم که راه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را امروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ادامه می‌دهند و برای نجات جان هموطنان دست به هر کاری می‌زنند.

 

صادقی در پایان با اشاره به اهم فعالیت ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی گفت: بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی نیز با لبیک گفتن به درخواست صریح رهبر انقلاب اسلامی با برنامه ریزی هدفمند از همان ابتدا با تشکیل جلسات متوالی وارد فاز عملیاتی در این عرصه شده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی ارومیه مطرح کرد: از جمله فعالیت‌هایی که تا کنون در حال اجرایی است، فعالیت ۶ کارگاه تولید ماسک که تا به امروز با تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک در راستای قطع شیوع انتقال زنجیره کرونا به کادر درمان و جامعه پزشکی کمک رسانی می‌کند.

 

وی افزود: در کنار این اقدامات، ۵۰ گروه جهادی در سطح استان در حال فعالیت هستند و تا کنون ۳۰ هزار منطقه عمومی از جمله معابر، مساجد، امکان مذهبی و ... را ضدعفونی کرده اند

ارسال نظرات
آخرین اخبار