خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده، ولی فقیه در سپاه فجر فارس:

عظمت و نقشی که حضرت زینب (س) در حادثه عاشورا داشت، به شعل پرستاری قداست بخشید

به گفته نماینده، ولی فقیه در سپاه فجر فارس، عظمت و نقشی که حضرت زینب (س) در حادثه عاشورا داشت، به شعل پرستاری قداست بخشید.
کد خبر: ۹۳۰۵۱۲۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام محمود محمودی زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس در آئین تقدیر از پرستاران خواهر شاغل درمانگاه‌های سپاه به نمایندگی از پرستاران شیراز، اظهار داشت: تدبیر زیبا و نیکویی است که روز میلاد حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیدند.
وی با بیان اینکه سابقه پرستاری به زمان ها پیش از واقعه عاشورا برمی گردد، به محبوبیت حضرت یوسف(ع) در زندان از زندانیان بیمار اشاره کرد و ادامه داد: وی نقش پیغمبری خود را با پرستاری از زندانیان ادامه داد؛ همانگونه که در زمان پیامبر اسلام(ص) هم عده ای از جمله بانوان، در جنگ ها زخمی ها را تیمار می کردند و نقش خود را در جنگ ها، دوشادوش مردان ایفا می کردند؛ اما آنچه بیشتر در جامعه ما و تاریخ اسلام به چشم می اید، عظمت و نقشی است که حضرت زینب(س) در حادثه عاشورا ایفا کرد و این نامگذاری، نقطه عطفی است برای گرامیداشت تلاش های پرستاران.
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس معتقد است که شغل و ماموریت پرستاری، از آن مشاغلی است که فضیلت خاص دارد و روایات بسیار ارزشمندی در رابطه با جایگاه و شغل پرستاری داریم.
حجت الاسلام محمودی زاده، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: "کسی که یک شبانه روز از یک مریضی پرستاری کند، خداوند در روز قیامت او را با حضرت ابراهیم(ع) محشور می فرماید؛ و مثل برق درخشنده از پل صراط می گذرد." تصریح کرد: البته چنین روایاتی همچون برگ برنده برای افراد است که مسهل کارهای خوب دیگر است.
وی با تأکید بر نیت انسان در کارها ادامه داد: در هر کاری از جمله پرستاری، اگر نیت خدایی باشد و خالص، کار را متحول می کند و به آن کار، قداست می بخشد و با یک نیت، انسان یک معامله سراسر خیر برای خود با خدا، رقم می زند.
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس پرستاری را شغلی بسیار سخت و طاقت‌فرسا معرفی و تصریح کرد: اگر این کار سخت را با نیت خالص و خدایی، با اخلاق خوب و خدایی انجام دهد، آنوقت است که این عمل، ارزشی چندین برابر پیدا خواهد کرد و خداوند هم نگاه تفضلی به این بنده نگاه می کند.
حجت الاسلام محمودی زاده گفت: خداوند توفیق پاسداری و پرستاری را جمعا به شما داده و مهم است که انسان بتواند وظیفه ای که خداوند بر عهده اش گذاشته است را به خوبی انجام دهد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار