خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

نقش بانوان در رسته های مختلف انقلاب باید تبیین شود

حبیبی گفت: نقش بانوان در رسته های مختلف در دوران انقلاب باید شفاف و برجسته بیان شود. اگر این رسالت انجام نشود هجمه های موجود این نقش را به سلیقه خود بیان خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۰۵۵۸۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری منوچهر حبیبی در جلسه اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهیده و بانوی جانباز کشور و استان که با حضور مسوولان استانی در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: انقلاب ما مزین به نام شهداست و نظام، مردم و همه ما مدیون شهدا هستیم و نام و آوازه جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا

وی گفت: دنیا با این همه تجهیزات و امکانات خود، در مقابل ایثار و از خودگذشتگی و شهادت، دچار ایستایی شده و نقش بانوان در این امر بی بدیل بوده همچنان که نقش بانوان در پیروزی و تداوم انقلاب بسیار پررنگ بوده و اساسا زن در جامعه اسلامی قداست و جایگاه ویژه ای دارد و در ایام انقلاب اسلامی بانوان واقعا اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: در جامعه اسلامی بیشترین نقش بانوان در تربیت جوانان انقلابی با روحیه ایثار و شهادت طلبی و انفاق است که نتیجه تربیت در دامان بانوان با تفکر انقلابی است. بانوان، هم افراد بزرگی را در طول انقلاب تربیت کردند و هم در حمایت و هم در پشتیبانی ایفای نقش کردند. لذا نقش کلیدی و‌ پررنگ بانوان در طول انقلاب راهگشا بوده که مغفول مانده است.

حبیبی با اشاره به صبوری و تاب آوری بانوان در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شرایط سختی را بانوان تحمل کردند چرا که مسوولیت تربیت و نگهداری فرزندان در دوران جنگ برعهده آنها بود که وظیفه ای سنگین است. اگر در زمان جنگ حکم می شد بانوان در جبهه حضور یابند قطع به یقین این قشر بزرگ این کار اجرا می کردند و هم پای مردان در میدان های نبرد حضور می یافتند.

وی افزود: اولا نقش بانوان در رسته های مختلف در دوران انقلاب باید شفاف و برجسته بیان شود. اگر این رسالت انجام نشود هجمه های موجود این نقش را به سلیقه خود بیان خواهند کرد. لذا دستگاه های فرهنگی مسوول هستند تا این امر را به ویژه در فضای مجازی با توجه به شرایط موجود بیان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: دستگاهها با توجه به تقسیم کار صورت گرفته اقدامات لازم را انجام دهند چرا که حق مطلب در خصوص بانوان شهیده، جانباز، ایثارگر ادا نشده و متناسب با ماموریت ها باید اقدامات لازم انجام شود.

گفتنی است استان قزوین ۲۸ زن شهیده و جانباز دارد که به تفکیک ۱۶ جانباز و ۱۲ شهید می باشند.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار