دیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکس

جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان برای پیگیری مشکلات مردم با امام جمعه شهر برازجان دیدار کردند و خواستار همکاری بیشتر شدند.
کد خبر: ۹۳۰۵۶۶۹
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰

 

به گزارش “دانشجونیوز“؛ جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با حجت الاسلام مصلح، امام جمعه شهر برازجان دیدار کردند.

گفتنی است در این دیدار، دانشجویان پیگیر مشکلات مردم و خواستار همکاری بیشتر از سوی امام جمعه شهر برازجان شدند.

مرضیه قاسمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در این دیدار بیان کرد: تشکل های دانشجویی، مسئولین پایگاه و قرارگاه های فضای مجازی دفتر بسیج دانشجویی دشتستان برای بیان مطالبات خود جمع گردیده اند.

مرضیه قاسمی با گرامیداشت سی امین سالگرد سفیر فرهنگی، شهید صادق گنجی اضافه کرد: ما می‌ توانیم از وحدت حوزه و دانشگاه برای شکوه وحدتی که منجربه دستاوردهای خوبی شود، استفاده کنیم.

علیرضا قاسمی، مسئول حوزه شهید آفریدون شهرستان دشتستان در این دیدار اظهار داشت: همانطور که روحانی و طلاب راهنما و روشنگر جامعه اسلامی هستند  انتظار می رود که حضور روحانیون و طلاب در سطح جامعه بیشتر از سایر اقشار باشد؛ ولی متاسفانه حضور روحانیون و طلاب در سطح جامعه به نوعی کمرنگ بوده و بازتابی که باید داشته باشد را ندارد.

علیرضا قاسمی افزود: قاعدتاً باید در مدارس و دانشگاه ها طلاب و روحانیون حضور داشته باشند؛ ولی خب شاید از بد حادثه باشد که نیست؛ یعنی در آن قشر جامعه که باید روحانی باشد نیست.

قاسمی با ادامه صحبت های خود در مقابل امام جمعه شهر برازجان، گفت: قدیما _الان شاید شما بیشتر در جریان باشید_ یک کتابی بود به نام جزمک که قبل از این که دانش‌آموز در مقطع تحصیلی شروع کند، این را می خواند. این کتاب، دانش آموز شش هفت ساله را با جامعه اسلامی آشنا می کرد؛ یعنی از همان بدو ورود به تحصیل آماده می‌شد برای ورود به جامعه اسلامی که متاسفانه امروزه ما این معضل را داریم که اصلاً همچین تدریسی در سطح جامعه نیست و واقعاً نیست.

مسئول حوزه شهید آفریدون شهرستان دشتستان عنوان کرد: ما الان که در دانشگاه هستیم حضور روحانی در دانشگاه نیست و یا کم هست. هیچ جایگاهی الان در دانشگاه وجود ندارد؛ جایی که ما الان داریم تحصیل می کنیم. ما جلسات زیادی هم گرفتیم در این ایام کرونا مراسم آتی هم بوده و از طلاب دعوت کردیم؛ ولی خب علاقه‌ای نشان ندادند که در جلسات ما باشند و نیامدند و می خواستیم بدانیم که این چه موضوعی است الان که روحانیون و طلاب نیستند؟!

عذرا امینی، معاونت خواهران دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان بیان کرد: یکی از گلایه هایی که همیشه دانشگاه کشاورزی خلیج فارس دارند، فقط در بحث روحانی و روحانیت است که خواستار روحانی هستند که در دانشگاه حضور داشته باشد؛ ولی گویا کسی قبول نمیکند به عنوان روحانی آنجا مسئولیت بگیرد.

محمد امین عدالت، فرمانده پایگاه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این دیدار عنوان کرد: حاج آقا سوالی که داشتیم در واقع مطالبه‌ای بود که قبلاً هم ظاهراً گفته شده و به عنوان دغدغه همیشگی جوانان استان بوده است؛ اینکه در شرکت‌های ملی و شرکت هایی که تابع دستگاه های اجرایی در استان هستند، تولید ثروت ملی کنند؛ از جمله شرکت‌های نفت، شرکتهای گاز و پتروشیمی‌ها، پالایشگاه ها و اینچنین شرکت هایی که ظاهراً پیمان کارهایی در این شرکت ها مشغول به کار هستند و کار را بر عهده می گیرند که از نیروی انسانی غیر بومی استفاده کنند.

عدالت افزود: بنا بر آیین نامه اجرایی ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه که برنامه ۵ ساله هم بوده، اولویت اجرای کار با نیروهای بومی بوده است. بومی گزینی باید انجام می‌شد و بالاخره با توجه به نرخ بالای بیکاری جوانان آن و همچنین مشکلات و فسادی که به دنبال آن میتواند به وجود بیاورد و جوانانی که بیکار هستند، مستعد هر گونه بیماری ای مثل افسردگی میتوانند شوند. لازم است که اقدامی صورت بگیرد. حداقل با توجه به تریبونی که جامعه در دست دارد.

محمد حاجیان پور، مسئول فضای مجازی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان گفت: ایام بیماری کرونا و محدودیت هایی که بعضا باعث شده که معیشت مردم سخت شود و بعضی از کسب و کار ها تعطیل و خواسته یا ناخواسته باعث گرانی ارزاق مردم شود.

محمد حاجیان پور ادامه داد: در این بین مسئله نبود روغن خوراکی فقط در شهر برازجان با وجود ۱۵ عدد فروشگاه زنجیره ای بزرگ _۲ شعبه فروشگاه اتکا، ۲ شعبه فروشگاه افق کوروش، ۵ شعبه فروشگاه تعاونی جنوب گاز، ۵ شعبه فروشگاه آس مارکت، هایپر مارکت ستاره شهر_ که همگی فعال هستند، معضل و مشکلی است که مردم با آن سر و کار دارند. نبود روغن باعث شده که وقتی یکی از شعب این فروشگاه ها، روغن توزیع کند، مردم همگی برای خرید صف می گیرند و هیج پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی شود و شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت معدن، اون شعبه را در همان حالت که مردم در صف ایستاده اند، پلمپ کرده و مردم را متفرق می کنند.

مسئول فضای مجازی دفتر بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان تصریح کرد: متاسفانه آن دسته از مردم که شاید بیش از دو ساعت در صف ایستاده اند و ممکن است کسب و کار آنها با این روغن باشد بدون دریافت روغن، محل را ترک می کنند. نبود نظارت کافی بر بازار باعث شده که نه تنها در سطح شهر نباشد؛ بلکه در بازار آزاد و با قیمت چندین برابر بالاتر عرضه و یا احتکار شود.

حاجیان پور عنوان کرد: تنها سیستم نظارتی که در سطح این مغازه ها وجود دارد شماره ۱۲۴ اداره بازرسی می باشد که گزارش تخلف را به اداره مربوطه ارسال کنند. کما اینکه طبق تحقیقات که انجام شده است فقط در شهر برازجان وضعیت روغن اینگونه است. ما از شما امام جمعه شهر برازجان به عنوان پدر معنوی این شهر، خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

 

امام جمعه شهر برازجان ضمن تشکر از حضور دانشجویان دانشگاه ها و بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امیدواریم که این جلسات ادامه پیدا کند و از نظرات و مطالبات دوستان استفاده کنیم و در مسائل فرهنگی از نظرات و پیشنهادات دوستان برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه و بهتر شدن سطح فرهنگی جامعه استفاده کنیم.

مصلح افزود: قطعاً دغدغه ما مشترک است؛ همین که شما در جامعه و در بین جوان ها دغدغه فرهنگی دارید، ما هم در هر صورت این دغدغه را داریم. نگرانی ها را پیوسته داریم در جلساتی هم که تشکیل می‌دهیم با مسئولین، دغدغه های شما را هم بازگو می‌کنیم. مسئولینی که یکی از مهمترین رسالت شان توجه به نسل جوان و نوجوان دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز است.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: ضعف‌هایی مجموعه حوزه دارد و ضعف هایی هم مجموعه دانشگاهی دارد و در مجموعه دانشگاهی های ما بارها بازگو کرده ایم، هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه پیام نور که باید یک روحانی در آنجا حضور داشته باشد به عنوان نهاد رهبری که متاسفانه نیست.

دیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکس

دیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکسدیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکسدیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکسدیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکسدیدار جمعی از مسئولین بسیج دانشجویی شهرستان دشتستان با امام جمعه شهر برازجان + عکس

ارسال نظرات
آخرین اخبار