مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان با اشاره به اینکه عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل خیانت به آرمان های فلسطین است،خاطرنشان کرد:این مهم سبب افزایش فاصله ونارضایتی مردم از حکومت می شود.
کد خبر: ۹۳۰۵۸۷۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با اشاره به اینکه امروزه ما شاهد عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هستیم،اظهار کرد: ارتباط رژیم منحوس صهیونیستی با برخی کشورهای عربی و اقدام رابطه دیپلماتیک و اقتصادی آن‌ها اگرچه آشکارشده اما تازگی ندارد.

 

وی با بیان اینکه عادی‌سازی رابطه اعراب و رژیم منحوس صهیونیستی از گذشته کلید خورده و برخی از کشورهای عرب  رابطه پنهانی با رژیم صهیونیستی را آغاز نمودند،تصریح کرد:این کشورها برای تداوم حیات وبقای خود و در اثر پافشاری وافزایش فشارهای ترامپ دست به چنین اقدامی زده اند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اینکه عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل خیانت به آرمان های فلسطین است،خاطرنشان کرد:حمایت از فلسطین از دید حاکمان این کشورها تنها در حد شعار بوده و حمایتی صورت نمی گیرد.

 

حجت الاسلام بیگدلی در ادامه با اشاره به تبعات عادی سازی روابط  کشورهای عربی با اسرائیل بیان داشت: یکی از دلایل حرکت غالب این کشورها به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل را باید در سطح فردی و حاکمان جستجو کرد؛ با توجه به نظام‌های سیاسی این کشورها حاکمان آن‌ها برای استحکام جایگاه داخلی، خود را نیازمند حمایت خارجی می‌بینند؛ در واقع آن‌ها رابطه با رژیم صهیونیستی را راهی برای کسب این نوع حمایت می‌بینند.

 

وی با بیان اینکه آشکارسازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی سبب ایجاد ناامنی در این کشورها و بعضا در منطقه خواهد شد،ادامه داد: در واقع تاریخ اسرائیل نشاندهنده این است که  اسرائیل یک رژیم اشغالگر بر پایه جنایت و نژادپرستی به شمار می‌رود و اقدام به ارتکاب جنایات بین‌المللی می‌کند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل سبب تسلیم صد در صدی کشورهای عربی وحکومت مستقیم ویا غیرمستقیم اسرائیل در این کشورها می شود،عنوان کرد:همچنین این توافقنامه در ابعاد داخلی سبب ایجاد شکاف در بین حاکمان و مردم این کشورها خواهد شد.

 

حجت الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه این آشکارسازی منجر به ضربه پذیری کشور امارات وامثال آن خواهد شد،گفت:عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی همچنین سبب منفعت کامل اسرائیل در عرصه سیاست خارجی محسوب  می شود چرا که این کشور ،از گذشته تاکنون کشوری منزوی وبدون ارتباط سیاسی،اجتماعی،افتصادی و... بوده است.

 

این مسئول در پایان بابیان اینکه آنچه که مسلم است نارضایی مردم  کشورهای طرف توافق با رژیم صهیونیستی درباره عادی سازی این روابط می باشد،یادآور شد: این موضوع فاصله حکومت و مردم را در آینده افزایش خواهد داد که می تواند زمینه ساز اعتراضات مردمی در این کشورها شود.

ارسال نظرات