مسئول نظارت قرارگاه جهادی شهید سلیمانی سپاه:

سپاه گیلان پیشرو در اجرای طرح شهید سلیمانی/ کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در گیلان

مسئول نظارت قرارگاه جهادی شهید سلیمانی سپاه با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح شهید سلیمانی است از کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۰۶۱۰۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مسئول نظارت قرارگاه جهادی شهید سلیمانی سپاه با بیان اینکه استان گیلان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح شهید سلیمانی است از کاهش 50 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان خبر داد.
چشمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی یک طرح مشترک بین بسیج و وزارت بهداشت بوده و نکته حائز اهمیت در این طرح قطع زنجیره کرونا است و به همین دلیل کمیته‌های بسیاری را در این طرح با مشارکت وزارت بهداشت و دانشگاه‌ علوم پزشکی طراحی کردیم.

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی سردار شهید سلیمانی سپاه پاسداران افزود: استان گیلان جزو استان‌های پیشرو در این طرح است؛ در ماه‌های پیش آمار مبتلایان و میزان مرگ و میر در استان بالا بود ولی اکنون بیماری کنترل شده و روند نزولی دارد.

وی گفت: 50 درصد آمار مرگ و میر و 40 درصد بستری‌های ناشی از کرونا در گیلان کاهش یافته است؛ با توجه به اینکه میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در ماه‌های اول در گیلان نسبت به استان‌های دیگر بالاتر بود و اکنون بسیار کم شده، در این راستا گیلان به‌عنوان یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی شناخته شد.

چشمی افزود: 3 کمیته اصلی حمایتی، مراقبتی و نظارتی در طرح شهید سلیمانی ایجاد شد؛ در کمیته حمایتی تیم‌های بسیج حضور دارند و کمیته مراقبتی شامل تیم‌های پزشکی، پرستاری و بهیاری می‌شود و کمیته نظارتی نیز بخش اصناف و نظارت بر رعایت بهداشت را پوشش می‌دهد.

مسئول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی سردار شهید سلیمانی سپاه پاسداران عنوان داشت: در مجموع در کشور در مرحله اول غربالگری بالغ بر 500 هزار بسیجی مشارکت داشتند و اکنون نیز بیش از چند صد بسیجی در حال اجرای طرح شهید سلیمانی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات