به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی چاپاری کارشناس سواد رسانه سازمان فضایمجازی بسیج استان اظهار داشت: قدرت های استکباری خصوصاً آمریکا و انگلیس از مدتها قبل با برنامهریزیهای گسترده سعی کردهاند کلیه رفتارها ، کنش و واکنشهای خود را به صورت یک بسته همه جانبه طرحریزی و اجرا کنند و در این بسته همه جانبه بخش اعظمی به پیوست رسانهای اختصاص دارد.
وی عنوان داشت: به عنوان مثال هر وقت قصد تجاوزگری یا کودتا و.... دارند به صورت دقیق پیوست رسانه ای برای این کار تعریف میکنند و با استفاده از ظرفیت عظیم رسانهای خود، خط فکری خود را به مخاطب القا می کنند؛ این پیوست رسانهای از مدتها قبل از آغاز فعالیت اصلی شروع شده و حتی تا مدت ها بعد از آن نیز ادامه دارد.
چاپاری خاطرنشان کرد: در قضیه ترور شهید سلیمانی نیز به همین صورت بوده است، از مدت ها قبل خط رسانهای دشمن به نحوی برنامه ریزی نموده که این شهید بزرگوار را به دنیا و جهانیان به عنوان یک تروریست معرفی نمایند؛ از ماهها قبل از شهادت ایشان عکس این بزرگوار در مجله تایم چاپ شده و در آن ایشان به عنوان علت ناکامیهای آمریکا در سوریه به مردم آمریکا معرفی شده بود.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضایمجازی بسیج استان افزود: حتی با استفاده از قدرت خود در سطح رسانههای دنیا مانع از پخش اخبار پیروزیهای جبهه مقاومت و شخص حاج قاسم در رسانههای جهان میشدند.
وی یادآور شد: پس از ترور ایشان هم رسانههای صهیونیستی با معرفی ایشان به عنوان تروریست شماره یک خاورمیانه سعی در توجیه رفتار خلاف قانون خود در به شهادت رساندن این بزرگوار داشته و دارند؛ حتی بالاتر از این اجازه پخش فیلمها، تصاویر و بیانات و کلاً مشی ایشان داده نمیشود و این خود به معنای ترور مجازی ایشان می باشد.
چاپاری اظهار داشت: در این یک سالی که از شهادت سردار بزرگوار ما گذشته است متاسفانه کم کاری های زیادی در خصوص معرفی ابعاد شخصیتی این بزرگوار شده است که بنده امیدوارم این کم کاری عمدی نبوده باشد؛ هنوز ابعاد کامل شخصیت و منش و رفتار این شهید بزرگوار برای نسل جوان بازگو نشده است.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضایمجازی بسیج استان گفت: اکنون که فضای مجازی درصد زیادی از وقت و زندگی مردم را تحتالشاع قرار داده و همه مردم یا حداقل اکثر مردم اخبار، تحلیل و حتی سبک زندگی خود را از همین شبکههای مجازی دریافت می کنند وظیفه ماست که با حضور فعال در این عرصه ضمن خالی نکردن عرصه و میدان، شخصیت واقعی شهید بزرگوار را برای نسل جوان بازگو کنیم.
وی بیان داشت: تجربه وداع و خاکسپاری شهید سلیمانی عزیز به ما آموخت که این نسل جوان به شدت تشنه معارفی این گونه از شهدای خود می باشد.
چاپاری متذکر شد: آمریکا در بحث نفوذ رسانهای یا همان پیوست رسانهای خود سرمایه گذاری زیادی کرده است، حدود چند صد شبکه ماهوارهای فارسی زبان با بودجههای هنگفت اهدایی از طرف دولت آمریکا به صورت شبانه روزی و به صورت رایگان برای مردم فارسی زبان برنامه اجرا می کنند در حالی که همین آمریکا برای شهروندان خود همچین امتیازی قائل نیست و افراد باید برای استفاده از برنامه ها سالانه اشتراک پرداخت نمایند.
وی ادامه داد: سوال اینست چرا و به چه علت این خدمات را رایگان در اختیار مردم ما قرار می دهد؟ و پاسخ روشن است چون می خواهد با این برنامه ها سبک زندگی، عقاید و اعتقادات مردم ما را تحت تاثیر قرار دهد و بلکه تغییر دهد.
کارشناس سواد رسانه سازمان فضایمجازی بسیج استان افزود: رسانه های آمریکایی معمولاً سالها قبل از نظامیان خود وارد کشورهای دیگر میشوند. در همین قضیه حمله به عراق و افغانستان با پیوست رسانه ای دقیق از یازده سپتامبر طوری برنامهریزی کردند که علاوه بر ایجاد اجماع جهانی و همراه کردن چند کشور دیگر و تقسیم هزینه های جنگی بین ان کشورها، به راحتی و بدون مقاومت و ایجاد مزاحمت از طرف کسی این دو کشور را به اشغال خود درآوردند.
وی خاطرنشان کرد: با رسانه های بزرگ و فراگیر خود و با تغییر سبک زندگی مردم عملاً برای آینده خود نیرو و سرباز در آن کشور تربیت میکنند، بعداً حتی اگر از آن کشور اشغال شده خارج شوند با توجه به تغییراتی که از طریق رسانه های بر فکر و ذهن و رفتار و اعتقادات جوانان ایجاد کردهاند عملاً افرادی غرب زده زمام امور را بر عهده گرفته که به سان غلامی حلقه به گوش آنها خواهند بود.
چاپاری ادامه داد: آمریکا منطقه را به صورت یک منطقه واحد نمیبیند و بر هر کشوری سیاست رسانهای خاص آن کشور را پیاده می کند.
انتهای پیام/