امام‌جمعه اردکان:

حماسه نهم دی؛ ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی و ولایت و رهبری است

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه پایه‌های نظام و انقلاب ما بر آرمان‌ها و اهداف استوارشده نه اشخاص و افراد، تصریح کرد: حماسه نهم دی؛ ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی و ولایت و رهبری است.
کد خبر: ۹۳۰۶۳۶۳
|
۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در پیام جمعه این هفته با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه بر بهره‌گیری معنوی از مجالس فاطمی تأکید کرد و گفت: حضرت زهرا (س) شخصیتی بی‌نظیر و سیده نساء العالمین، مصداق آیه تطهیر و مباهله و کوثر رسول هستند و رضا و غضب آن حضرت برابر با رضا و غضب الهی است.
امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه باوجود کوتاه بودن دوره زندگی حضرت زهرا (س) سیره ایشان الگوی همگان ازجمله حضرت بقیه‌الله (عج) است، گفت: آن حضرت در روز محشر چنان مقام و جایگاه، و عظمت و قدرت شفاعتی دارند که همگان غبطه دوستانش می‌خورند و آرزو می‌کنند جزء فاطمیون باشند لذا همه باید از فرصت مجالس فاطمی بهره ببریم و بدانیم که به معنویت مجالس اهل‌بیت نیاز داریم.
وی تصریح کرد: نیاز مسئولان و سیاسیون به مجالس فاطمی و جلسات ذکر و توسل اگر از سایر مردم بیشتر نباشد، کمتر نیست چراکه نظام ما اسلامی است و قانون اساسی ما بر اساس معارف قرآن و اهل‌بیت نوشته‌شده و مسئولان این کشور اگر بخواهند حقیقتاً خدمتگزار باشند باید با قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) سروکار داشته باشند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: از ستاد کرونا درخواست داریم با بهبود وضعیتی که حاصل‌شده، اجازه برپایی مجالس فاطمی با رعایت مسائل بهداشتی را بدهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه نهم دی روز بصیرت و بیعت با ولایت است، اظهار داشت: وقتی دعوا و اختلاف پیش می‌آید دو طرف بر حق نیستند و به فرمود: ه حضرت امیر (علیه‌السلام)؛ یکی از دو گروهی که اختلاف پیدا می‌کنند، در گمراهی و ضلالت به سر می‌برند و ما باید تلاش کنیم حق را تشخیص و پیرو آن باشیم و بدانیم دل و نیت ما با هر گروهی باشد طرفدار آن به‌حساب می‌آییم؛ اگرچه سکوت کنیم.
امام‌جمعه اردکان افزود: از مهم‌ترین نکات در تشخیص حق کنار گذاشتن تعصب و شخصیت زدگی است چراکه تعصب، چشم‌ها را از دیدن حقیقت کور و گوش‌ها را شنیدنش کر و دل‌ها را ممهور از درک حق می‌کند.
وی بابیان اینکه ملت ایران در سال ۸۸ نشان داد که انقلاب زنده و پایه‌های آن قوی و استوار است، گفت: حماسه نهم دی؛ ماندگارترین تجلی حضور مردم در دفاع از نظام اسلامی و ولایت و رهبری است و نه دی نشان داد پایه‌های نظام ما بر آرمان‌ها و اهداف استوارشده نه اشخاص و افراد.
حجت‌الاسلام شاکر در بخش سوم از سخنان خود با اشاره به این نکته که گذر از شخصیت‌ها؛ نشانه بلوغ ملت ایران است، افزود: ملت ایران اعم از مردم و مسئولان امتحان‌های سختی داده و خواهند داد و هیچ‌کس از میدان امتحان الهی بیرون نیست.
وی اظهار داشت: خداوند با هیچ قوم و گروهی و با هیچ شخص و مسئولی هرچند بزرگ و عزیز رابطه خویش و قومی ندارد نه ملت ما ضمانت‌نامه ویژه برای پیروزی دارد و نه مسئولان و بزرگان ضمانت عاقبت‌به‌خیری، ازاین‌رو مؤمن نگران عاقبت کار است و دائماً خوف دارد لذا هر ملتی و شخصی در مسیر خداوند قدم بردارد، به همان اندازه خداوند به او تضمین می‌دهد. این مضمون آیات و روایات است.
امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: همیشه افراد شاخصی بوده‌اند که از مسیر حق برگشته‌اند و ملت ما به بلوغی رسیده که حق و باطل را با افراد و اشخاص هرچند بزرگ باشند نمی‌شناسد و از نشانه‌های قدم برداشتن در مسیر خیانت و راه باطل رفتن این است که شخصیت و عملکرد کسی موردعنایت و اعتماد دشمن و خائنان قرار بگیرد و دیدیم چگونه موضع‌گیری یک نفر اعتماد دشمنان و خائنان را به خود جلب کرد که همین نشانه انحراف است.
ارسال نظرات