به همت اتاق اصناق مرکز کهگیلویه و بویراحمد و بسیج اصناف شهرستان بویراحمد ؛نشست رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با حضور اتحادیه های صنفی و بازاریان در یاسوج برگزارشد.
کد خبر: ۹۳۰۶۶۷۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

به گزارش سرویس اصناف خبرگزاری بسیج ؛ به همت اتاق اصناق مرکز کهگیلویه و بویراحمد و بسیج اصناف شهرستان بویراحمد ؛نشست رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با حضور اتحادیه های صنفی و بازاریان در یاسوج برگزارشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در این نشست از نقش اصناف درتدوین برنامه هفتم توسعه کشور خبر داد و افزود: آنها به یک برنامه راهبردی نیاز دارند ما یک برنامه را در نشستی به شور گذاشتیم که الان در اختیار استان شما است ؛ اگر ما بتوانیم نقش اصناف و بازاریان را در برنامه هفتم توسعه احیا کنیم یک ریل گذاری صورت گرفته است .
غلامرضا حسن پور با اشاره به سوابق اصناف در حمایت از انقلاب ، جنگ و مسایل اقتصادی اظهار کرد:در همه برنامه ششم هیچ نامی از اصناف و بازار نبود ک جای تعجب دارد ۳ میلیون واحد صنفی و ۱۷ درصد درامد ناخالص کشور از این مجموعه بعلاوه ۶۰۰ واحد تولیدی را در ایام کرونا مدیون اصناف هستیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به تبعیت اصناف در جهت تعطیلی صددرصدی واحدهای صنفی خود از ستاد کرونا افزود:ستاد کرونا اعلام دو هفته تعطیلی می کند صد در صد تبعیت می کنیم ،در ترکیه نگاه کنید برای هر مغازه هزار لیر جریمه می کنند در هند با چوب می بندند و در انگلستان و اروپا با حکومت نظامی کنترل می کنند.

وی افزود: فرهنگ جمهوری اسلامی واقعا مثال زدنی بود وقتی ماسک می دزدیدند ما ماسک هدیه می دادیم .

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۷ هزار ماسک از کارگاههای بسیج اصناف تولید می شود اظهارکرد : کارگاههای بسیج اصناف آماده صادرات است یعنی در جهش تولید ۲۰ هزار اشتغال در کارهای تولید ماسک هستند .

رئیس بسیج اصناف کشور با اشاره به رشد و تامین گیاهان دارویی کشور در این استان اذهان داشت : کهگیلویه و بویراحمد از استان های پرآب و منابع طبیعی وخدادادی هست که با شهرهای مهم فاصله چندانی ندارد و میتوانیم یک چهار راهی تشکیل دهیم.

حسن پور از پیشنهاد و بسته های حمایتی به وزیر صنعت و اقتصاد خبر داد و تاکید کرد : باید برای امسال تمام صنوف آسیب دیده از کرونا معاف از مالیات باشند .
وی با اشاره به اینکه مالیات ا خذ شده از صنوف ۸ درصد درآمد کشور است‌ افزود: دراین شرایط نیز نباید افزایش مالیات برای دیگر صنوف در نظر گرفته شودو بجای اینکه بیمه بیکاری بدهید حق بیمه شاگردهای مغازه را دولت بدهد .

حسن پور با اشاره به راه اندازی شبکه بزرگ کاسبان امین خاطر نشان کرد:اگر کاسبان یک مجموعه یکجا خرید کنند و بین کاسبان توزیع کند که فروشگاههای بزرگ را زمین می زنند و راه اندازی شرکت های تعاونی پشتیبانی ، خدمات خوبی به مردم ارائه می دهد.

ارسال نظرات