خبرهای داغ:

انجام هفت عملیات امدادی و نجات 10 گرفتار از برف و کولاک

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: نجاتگران پایگاه های امداد جاده ای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در 24 ساعت گذشته به 10 تن از هم استانی ها امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۳۰۷۲۲۶
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سیدعلی سیدی در تشریح عملیات ها گفت: نجاتگران مستقر در پایگاه های امدادجاده ای شهرهای اهر، هوراند، مرند، کلیبر، اسکو ، تبریز و معاونت امدادونجات استان طی 24 ساعت گذشته به 7فقره عملیات مهم امدادی اعزام شده و به 10 تن از هموطنان امدادرسانی کرده اند.

عملیات شبانه و طاقت فرسای12 ساعته نجاتگران در روستای نیق هوراند و یئنگجه اهر

وی افزود: روز گذشته – یکشنبه 7 دیماه 1399 – حوالی ساعت 20، بدنبال دریافت خبر قطعی عضو انگشت یک مرد67 ساله در روستای  نیق از توابع دهستان دو دانگه هوراند  بلافاصله تیم امدادی سه نفره پایگاه امداد جاده ای سامبوران  جمعیت هلال احمر اهربه محل اعزام و با توجه به  انسداد راه روستا بعلت برف و کولاک، بلافاصله از تبریز11 تن از عوامل امدادی و نجاتگران با بهره گیری از سه دستگاه خودروی کمکدار امدادی و خودروی برف رو آرگو به محل اعزام شدند که  نجاتگران بعد از ساعت ها تلاش توانستند خود را به روستا رسانده و فرد مصدوم را بعد از ثبیت وضعیت به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال دهند.

سیدی ادامه داد: همچنین نجاتگران بعد از رسیدن به اهر  متوجه درخواست امدادرسانی اضطراری از روستای یئنگجه در محور اهر به مشکین شهر می شوند که در آن  یک نفرخانم بدحال دچار تب و لرز شدید شده و هر آن احتمال وخاومت حالش وجود دارد که بعلت انسداد جاده در اثر برف و کولاک نجاتگران با استفاده از خودروی آرگو به روستا اعزام و بیمار را به بیمارستان باقرالعلوم اهر منتقل می دهند.

انتقال مریض بدحال از روستای دمیرچی کلیبر

در عملیاتی دیگر نجاتگران پایگاه شهید کاظمی یوزبند جمعیت هلال  احمر کلیبر در برف و کولاک و انسداد جاده، خانم بدحال 45 ساله ای را از روستای  دمیرچی کلیبر به محور اصلی انتقال و جهت ادامه  درمان به آمبولانس اورژانس تحویل می دهند.

امدادرسانی به خودرو گرفتار در برف و کولاک در محور فرعی روستای دولان کلیبر

در عملیاتی دیگر نجاتگران پایگاه امداد جاده ای شهدای کلان جمعیت هلال احمر شهرستان کلیبر به یک خودروی گرفتار در برف و کولاک با سه سرنشین در محور فرعی روستای دولان امدادرسانی کرده و نسبت به رها سازی و کمک به ادامه مسیر اقدام کردند.

امدادرسانی به یک بیمار با عارضه درد کلیه در مرند

همچنین نجاتگران پایگاه امدادجاده ای شهید رحمت الله اوهانی منطقه پیام جمعیت هلال احمر مرند بدنبال مراجعه مردی بعلت عارضه درد کلیه و شکم درد نسبت به مداوای سرپایی اقدام و برای ادامه درمان به اورژانس معرفی می کنند.

امدادرسانی به  یک بیمار با علائم شکم درد در گمیچی اسکو

نجاتگران پایگاه امداد جاده ای  شهدای گمیچی جمعیت هلال احمر اسکو به یک مرد که بصورت حضوری به پایگاه مراجعه و علائم  عارضه شکم درد  داشت امدادرسانی و برای ادامه درمان به اورژانس سرای انتقال دادند.

امدادرسانی به خودروی گرفتار در محور فرعی روستای اسپراخون تبریز

در آخرین عملیاتی که ظرف 24 ساعت گذشته توسط نجاتگران آذربایجان شرقی صورت گرفت رها سازی سواری 206 گرفتار در برف و کولاک در محور فرعی روستای اسپراخون تبریز بود که  نجاتگران تیم واکنش سریع معاونت امداد ونجات استان بمحض دریافت  خبر گرفتاری 4 ساعته خودرو مزبور به محل اعزام و نسبت به رهاسازی و هدایت مسیر اقدام کردند.

ارسال نظرات