کد خبر: ۹۳۰۷۵۱۵
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ از ابتدائی‌ترین ساعات ثبت پیروزی مردم در انقلاب اسلامی و رسیدن خبر این انقلاب بزرگ به کشور‌های غربی دشمنی هایشان رنگ و بوی خاص تری به خود گرفت که تا امروز هیچ کدام آن‌ها به سرانجام نرسیده و درخت تناور انقلاب اسلامی ایران همچون نگینی درخشند در منطقه و جهان خوش می‌درخشد.

در طول ۴۲ سال گذشته انقلاب و نظام اسلامی با خطرات، توطئه‌ها و فتنه‌های بزرگی از سوی غرب و هم پیمانانش مواجه شده است؛ تلاش‌هایی که در طول چهاردهه گذشته تماما برای جلوگیری از پیشرفت جوانان انقلابی و جهادی پی ریزی شده که بسیاری از آن‌ها با هوشیاری مردم بصیر به ثمر ننشسته است.

بسیاری از جوانان جامعه تصور می‌کنند سخت‌ترین تهاجمی که به سوی کشور صورت گرفته است جنگ تحمیلی در دهه ۶۰ باشد، اما این سخن تا حدودی درست است، زیرا دشمن در آن تهاجم تلاش میکرد تا به تمامیت ارضی ما دست درازی کند که با ایستادگی رزمندگانی مواجه شد که خون دادند، اما اجازه جدا شدن حتی چند سانتی متر از خاک کشور به دشمن بعثی ندادند.

پس از شکست در جنگ نظامی دشمنان تصمیم گرفتند نوع مقابله و دشمنی خود را به سوی کودتا‌ها و توطئه‌های گوناگون ببرند تا بایک حرکت به مبارزه علیه انقلاب بپردازند؛ در این راه بود که برخی افراد با همراهی جریان نفاق بار‌ها تلاش کردند تا نظم موجود در کشور را با مشکل مواجه کنند و در نهایت در سال ۸۸ بود که چهره واقعی خود را نشان دادند.

نهم دی روزی بود که مردم در برابر تمامی تلاش استکبار برای قرار دادن مردم در برابر رهبری و ولایت فقیه ایستادگی کردند و به دنیا درس عزت، بصیرت و ایستادگی دادند.

اتفاقاتی که در محرم ۸۸ رخ داد نیت شوم دشمن را برای ضربه رساندن به غیرت دینی و آیین‌های مذهبی به مردم نشان داد و سبب شد تا با آشکار شدن نیت جریان منافق بر علیه نظام انقلاب اسلامی و رهبری مردم انقلابی در سراسر کشور برای مقابله با این توطئه به پاخیزند و خروشی انقلاب را از خود در تاریخ به یادگار بگذارند.

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در آن دوران با سخنرانی‌ها و رهنمود‌های به موقع و انقلابی خود خطاب به مردم درس‌ها و عبرت‌های گذشته را یادآور و در جریان آشکارسازی نفاق در کشور و شکست نقشه‌های پلید استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا ستمکار حرکت عظیمی را از خود نشان دادند.

پس از گذشت ۱۱ سال از حماسه عاشورایی نهم دی که به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده باید به این نکته توجه کنیم که دشمن هیچگاه دست از دشمنی بر نخواهد داشت و همواره درصدد است تا به پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی ضربه‌هایی وارد سازد که از جمله آن‌ها می‌توان به ترور وحشیانه سرداردل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین دانشمند شهید محسن فخری زاده اشاره کرد.
سلیمانی‌ها و فخری زاده‌ها از ابتدای انقلاب به سبب آزادگی و وقف توان و تلاش خود برای انقلاب اسلامی همواره در نظر دشمنان مورد غضب بودند و این شقاوت دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود که این دو شهید عزیز را از ما گرفت و داغ عظیمی را بر دل‌های ما برجای گذاشت.

بدون تردید حماسه‌هایی همچون نهم دی ماه و حضور حماسه ساز مردم انقلابی و ولایی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۸۸ یکی از مهم‌ترین حرکت‌های مردمی و انقلابی در سپهر تاریخی کشور به شمار می‌رود، زیرا مردم در این روز با خلق حماسه‌ای ماندگار توانستند باری دیگر مهم باطل بر تلاش‌های رذیلانه استکبار جهانی زده و با اقتدار دست خود را به جهت بیعت مستحکم‌تر به سوی رهبری انقلاب اسلامی دراز کنند.

حسین ضیایی
کارشناس ارشد علوم ارتباطات
فعال فرهنگی و رسانه
ارسال نظرات
پر بیننده ها