کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج:

ریشه یابی و روشنگری فتنه 88 مانع فتنه های آینده می شود

کارشناس مسائل سیاسی، فتنه 88 را تجربه ای تلخ اما تاریخ ساز دانست که با ریشه یابی و تحلیل آن می توان آن را به کارگاهی از روشنگری برای نسل های آینده تبدیل کرد و از بروز فتنه های احتمالی جلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۳۰۷۹۲۶
|
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرارسیدن حماسه عظیم نهم دی‌ماه، سجاد شهرانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار افتخاری بسیج گفت: نهم دی‌ماه نمایش پایبندی ملت به انقلاب و اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این روز را می‌توان روز ملی خروش ملت علیه فتنه‌گرانی دانست که با فریب افکار عمومی و مظلوم‌نمایی ارکان و ارزش‌های نظام اسلامی را هدف قرار داده بودند.

وی تصریح کرد: ضربه محکم ملت بر پیکره ناکام فتنه گران در حماسه میلیونی روز «برائت از منافقین» آن‌قدر سهمگین بود که سران داخل و خارج فتنه دستپاچه به میدان آمدند تا به نحوی از شدت آن بکاهند و تا آنجا که ممکن است جلوی ضرر را بگیرند. به همین خاطر بود که هم‌زمان با انتشار اخبار برگزاری این تجمع، فتنه گران که پیش‌بینی این حرکت عظیم را می‌کردند جنگ روانی جدیدی را در قالب تاکتیک‌های متنوع آغاز کردند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازنده نگه‌داشتن 9 دی، می‌توان کارگاهی از روشنگری برای نسل‌های فعلی و آینده انقلاب ایجاد کرد و می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها در جهت مقابله با فتنه‌های احتمالی آینده از بروز این‌چنین فتنه‌هایی جلوگیری کنیم.

وی بیان داشت: بدون شک اگر درایت و بصیرت رهبر معظّم انقلاب و همراهی و هوشیاری و بصیرت مردم نبود، آتش فتنه به این زودی‌ها خاموش نمی‌شد. وقایع 88 دارای نکات و عبرت‌های فراوانی است که ما باید به آن‌ها توجه کرده و از آن‌ها درس بگیریم ازجمله اینکه برخی خواص در فتنه 88 سکوت کردند و همین سکوت زمینه سقوط آنان را فراهم نمود.

شهرانی اظهار داشت: ما به عینه دیدیم که مردم بهتر از خواص عمل کردند. در دوران ائمه نیز به همین ترتیب بود، زیرا مردم به دنبال مادیات نبوده‌اند؛ اما برخی از مسئولان به دنبال جاه و مقام بوده‌اند. ریشه همه مشکلات دنیاگرایی است و اگر دنیاگرایی بر جامعه حاکم گردد نصرت الهی از بین خواهد رفت.

وی در پایان افزود: با زنده نگه‌داشتن 9 دی، می‌توان کارگاهی از روشنگری برای نسل‌های فعلی و آینده انقلاب ایجاد کرد و می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها در جهت مقابله با فتنه‌های احتمالی آینده از بروز این‌چنین فتنه‌هایی جلوگیری کنیم.

ارسال نظرات