وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بیان کرد:

روستاهای سیستان و بلوچستان مجهز به نسل سوم و چهارم ارتباطات خواهند شد

200 روستای سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم ارتباطات مجهز می شود.
کد خبر: ۹۳۰۸۰۴۹
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
به گزارش‌خبرنگار خبرگزاری بسیج درخاش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا ۲۱ روز آینده افزون بر ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم ارتباطات و تلفن همراه مجهز می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی در سفر به خاش و در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه کار آموزش در شهرک توحید آباد گرنچین به صورت حضوری بوده و مشکلات اینترنت و ارتباطات در این منطقه وجود دارد قول می‌دهیم که مدرسه ارتباطات و اینترنت ویژه دختران توحید آباد را خواهیم ساخت.

وی اظهار داشت: ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان که ۲۷ درصد روستا‌های این استان هستند تا پایان امسال به اینترنت و ارتباطات کیفی مجهز می‌شوند.

جهرمی بیان کرد: زیرساخت‌های فیبرنوری به صورت تدریجی در استان ایجاد می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: با توجه به اینکه عقب ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد کار بررسی مشکلات و رفع کمبود‌های ارتباطات را در اولویت قرار داده ایم.

جهرمی گفت: مقوله‌های سلامت، تجارت، آموزش، فرهنگی، ارتباطات اجتماعی و ... به فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنت ارتباط دارد.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: دسترسی به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه و ثابت در شهر و نقاط روستایی این شهرستان بسیار ضعیف می‌باشد و دو روز اخیر قطعی اینترنت خاش بسیار نگران کننده بوده و گلایه مندی‌های شدید مردمی را به همراه داشته است.

صالحی افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، یکنواخت سازی و تقویت ارتباطات و پیش بینی فیبر پشتیبان در مسیر زاهدان و میرجاوه به خاش باید مورد توجه دولت باشد.

فرماندار خاش ادامه داد: ایرندگان فیبر زمینی ندارد و مناطق سنگان و دشت‌های موزن، رباط و آبخوان کارواندر و ترشاب و مناطق چاشهی و موتور زمان خان و اسپیتک، کروجی و ... در بخش مرکزی خاش و روستا‌های گورچان و گرنچین و توحید آباد پشتکوه و چهل روستای مرزی روتک با مشکلات فراوان ارتباطاتی مواجه اند.

وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه به خاش از سایت‌های ارتباطات منطقه پشتکوه و رباط و روستا‌های بخش مرکزی خاش بازدید و با مردم توحید آباد گرنچین از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات