یکی از وعاظ برجسته تبریزی در گفت و گو با بسبج:
یکی از وعاظ برجسته تبریزی با گرامیداشت یاد و نام شهید قاسم سلیمانی و سردار ابومهدی، گفت: سردار سلیمانی در میان مردم به عنوان مالک اشتر ولایت و انقلاب معروف و شناخته شد.
کد خبر: ۹۳۰۸۷۳۹
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

حجت الاسلام رسول برگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسبج از آذربایجان شرقی، افزود:  مالک اشتر ولایت شناخته شدن سردار سلیمانی تمثیل زیبایی است که نشان از ولایت مداری سردار داشت چراکه بنا به فرموده علی(ع) مالک اشتر برای من چنان بود که من به پیامبر بودم و این یعنی مطیع محض، فدایی واقعی بودن که در تبعیت چون و چرا نداشت.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) هرگز در تبعیت چون و چرا، اما و ولی نداشت تا جایی که جان خود را به خطر انداخت و در بستر پیامبر خوابید و مالک نیز نسبت به علی علیه السلام چنین ویژگی داشت، شاخصه ای که سردار سلیمانی آن را در این برهه از تاریخ به خوبی معنا کرد و به عنوان مالک اشتر انقلاب و ولایت شناخته شد.

حجت الاسلام برگی اضافه کرد: برای سردار سلیمانی خدمت در سایه ولایت مهم بود و جناح و حزب و ... اهمیتی نداشت و در این راه لحظه ای استراحت نداشت و کسی ایشان را پشت میز ندید و مدام برای خدمت به مردم در سنگرها و خاکریزها بود چراکه ذوب به ولایت بود و در تبعیت آن خود را سرباز و خادم مردم می دانست.

رئیس سازمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، با اشاره به این بخش از دعای رهبر فرزانه انقلاب در نماز سردار سلیمانی؛ «اللهم انّا لا نعلمُ منهم الا خیرا» اظهارداشت: این دعا بالاترین درجه برای سردار بود که معظم له با همه وجود و با اشک بر زبان جاری و سردار را بدرقه کردند و این فقط در سایه ولایت مداری سردار بود.

سردار سلیمانی مالک اشتر و مطیع محض ولایت بود

حجت الاسلام برگی داشتن معرفت و بصیرت را مهم ترین شاخصه ولایت مداری و ثابت قدم ماندن در آن عنوان و بیان کرد: همین دو شاخصه از مهم ترین ویژگی های سردار سلیمانی برای ولایت مداری بود، شاخصه ای که نشان از حرکت ایشان بر محور خدا داشت.

وی با بیان اینکه ولایت مداری سردار سلیمانی و داشتن معرفت و بصیرت آن شهید عظمی مهم ترین الگو برای ولایت مداری است، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام هر زمان انسان از دو شاخصه بی بهره ماند انحراف پیدا کرد که نمونه آن مجاهدان جنگ صفین بودند در کنار حضرت علی(ع) جنگیدند ولی در روز عاشورا در مقایل امام حسین(ع) ایستاندند.

حجت الاسلام برگی داشتن حب دنیا، فرزند، جایگاه و ثروت را از علل مهم انحراف و گمراهی از مسیر حق و ایستادن در مقابل ولایت دانست و یادآور شد: در فتنه های 78 و 88 نیز خواص باطر چنین تعلقاتی از مسیر ولایت فاصله گرفتند.

 

ارسال نظرات