فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی :

حاج قاسم با ویژگی عقلانیت ضعف و پوچ بودن هیمنه دشمنان را نشان داد

فرمانده سپاه روح‌الله گفت: حاج قاسم با مجاهدت های خود در جبهه مقاومت و نابودی داعش بشریت را از فتنه ها و توطئه های بزرگ نجات داد.
کد خبر: ۹۳۰۸۸۱۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی،سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی شامگاه گذشته در مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و "ابوالمهدی المهندس" در مصلی جامع سنجان گفت: صحبت کردن از شهید سلیمانی و سرداران بزرگ اسلام بسیار کار سختی است چراکه شهدا را تنها شهیدان می شناسند و ما تنها قطره ای از یک اقیانوس را در معرفی شهدا بهره می بریم.

وی افزود: بهترین تعبیر را از شهید سلیمانی مقام معظم رهبری داشتند که سیره و شخصیت ایشان را به یک مکتب عنوان کردند و مکتب شهید سلیمانی را یک دانشگاه درس آموز و انسان ساز دانستند و این مسئله باید از همه جهات برای ما درس مهمی باشد.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: هدف اصلی مکتب ، رساندن انسان ها به کمال و سعادت است و مکتب راه و اهداف اصلی، بایدها و نبایدها و مسئولیت ها را نشان می دهد و به حق مکتب شهید سلیمانی کارآمدترین مکتب در شرایط فعلی است چراکه مکتب شهید سلیمانی امروز بزرگترین،جامع ترین و کامل ترین تئوری برای رسیدن به پیروزی در همه ابعاد است و امروز باید مورد توجه ما باشد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب امام حسین(ع)است و حاج قاسم به خوبی سیره حسینی(ع) را شناخت و در آن مسیر یک عمر مجاهدت کرد و از طرفی شهید سلیمانی خود را پرورش یافته مکتب امام خمینی(ره)می داند و اینجا می توانیم به این برسیم که شهید سلیمانی به خوبی در مکتب ولایت رشد کرد چراکه مکتب امام خمینی(ره) همان مکتب ولایت اهل بیت(ع) است.

کریمی با بیان اینکه اگر امروز می خواهیم شهید سلیمانی شویم و از مکتب ایشان بهره ببریم باید خود را در درون مکتب ولایت قرار دهیم،گفت: البته مکتب ولایت شاخصه های زیادی دارد که ابتدا باید آنها را بشناسیم و بعد برای رسیدن به آنها تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه توحید و ولایت اساس مکتب شهید سلیمانی است،افزود: حاج قاسم خود را همواره سرباز ولایت می داند و مخلصانه و مجاهدانه در این راه فعالیت می کند و اینگونه است که ایشان عبد صالح می شوند.

فرمانده سپاه روح الله افزود: عشق به اسلام ناب محمدی، ارادت به اهل بیت(ع)، معنویت،پایبندی به تکلیف ،عقلانیت، ساده زیستی، اعتقاد به نقش مردم، عدالت اجتماعی، دشمن شناسی، مقاومت بر روی ارزش ها، روحیه شهادت طلبی، مجاهدت و صدها شاخصه دیگر از مهمترین ویژگی های دیگر سیره شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری اساس حرکت حاج قاسم در طول حیات بابرکت ایشان بود، افزود:شهید سلیمانی علاوه بر اینکه همواره در مسیر ولایت بود دیگران را به ولایت پذیری دعوت می کرد و حاج قاسم همه را در خیمه ولایت جمع کرد و حاج قاسم لحظه ای در تبعیت از ولایت شک و شبهه نداشت و این ویژگی از ابتدای انقلاب تا آخرین لحظه از حیات با برکتشان از امامین انقلاب اسلامی برجسته بود.

کریمی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی با عقلانیت مکتب ولایت را در جهان اسلام علیه استکبار جهانی عملیاتی کرد،گفت:شهید سلیمانی مجاهدان را در سراسر عالم برای مبارزه با ظلم و استکبار جهانی بسیج کرد و شهید سلیمانی به طور عملیاتی نشان داد تنها راه مقابله با دشمنان مقاومت و ایستادگی است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی با ویژگی عقلانیت ضعف و پوچ بودن هیمنه دشمنان را نشان داد و به طور عملیاتی نشان داد مکتب ولایت اصل و اساس است،گفت:حاج قاسم با مجاهدت های خود در جبهه مقاومت و نابودی داعش بشریت را از فتنه ها و توطئه های بزرگ نجات داد و اینکه می بینیم دنیا با شهادت حاج قاسم به پاخواست و به خیابان ها آمد نشان از اثرگذاری مجاهدت های ایشان در جهان است.

فرمانده سپاه روح الله افزود: شهدا همت های بلندی برای رسیدن به اهداف بزرگ داشتند و شهدا همواره وجه الله را می دیدند و همواره در مسیر ثابت قدم بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شفاعت مهمترین مسئله ای است که امروز می توان از شهید سلیمانی طلب کرد و امشب که شب شهادت این سردار پرافتخار جهان اسلام است باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات