برگزاری مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی در سپاه فتح

مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی با حضور سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، هیات رئیسه سپاه فتح و اقشار بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۴۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه وبویراحمد، در ابتدای این مراسم سروان صاحب دبیقی اولین جانباز مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد و از غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی که 95 روز  در سوریه با داعش جنگید به بیان خاطراتی از آن روزها پرداخت.

وی ابراز داشت: به نظر بسیاری از کارشناسان نبود رهبر و فرمانده مقتدر در سوریه باعث شد تا داعش این کشور را مورد هجوم قرار دهد و بخش های زیادی از زیرساخت های  آن را با خاک یکسان کند.

دبیقی ابراز داشت: جنگ شهری یکی از سخت ترین جنگ هاست و دشمن با تمام توان و تجهیزات وارد خاک سوریه شد و نیروهای نظامی این کشور یارای مقابله با دشمن را نداشتند اما با ورود مدافعان حرم  و از خودگذشتگی و ایثار آنها ورق به نفع سوریه برگشت.

این جانبار مدافع حرم ابراز داشت: سوریه یکی از بهترین و زیباترین کشورهای خاورمیانه بود و به لحاظ سیاسی و اقتصادی کشور برتر به شمار می رود  اما با ورود داعش به این کشور 80 درصد زیر ساخت های ان تخریب و بسیاری از مردم این کشور آواره شدند.

وی امنیت و آرامش امروز  ایران اسلامی را مرهون  از خودگذشتگی شهدا، جانبازان ، ایثارگران و مدافعان حرم برشمرد و گفت: دلیل حضور حاج قاسم سلیمانی و یارانش در سوریه و عراق  و حضور در خارج از مرزها حراست از ایران اسلامی در برابر  دشمن قسم خورد و استکبار بود.

دبیقی تصریح کرد: ارتش و سپاه در کنار یکدیگر هستند و استکبار جهانی این را بداند که نمی تواند با اختلاف افکنی نیروهای مسلح ما را از رسالت خود که همان پاسداری از ارزش ها و  آرمان های جبهه مقاومت است باز دارد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب یک شخصیت کایزما و بین المللی است که  همه ما سرباز او هستیم به ایشان افتخار می کنیم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به وصیت نامه سردار شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی با اینکه متواضع و مهربان بود اما در عرصه مدیریت و جنگ قاطع بود و بر منافع کشور ایران اهل تعارف نبود.

سردار خرم دل با بیان اینکه سردار سلیمانی را نباید یک انسان دست نیافتی معرفی کرد بیان کرد:  سردار سلیمانی همانند ما زندگی می کرد و معصوم نبود اما یک سرباز تمام عیار و مطیع امر رهبر بود و تابع محض خدا و  معصومین بود، معرفی این شهید نباید  به گونه ای باشد که چنین شخصیتی دست نیافتنی است اما می توان در مکتب او شاگردی کرد و پرورش یافت.

فرمانده سپاه فتح استان به فراز دیگری از وصیت نامه شهید سلیمانی مبنی بر اینکه نباید به درجه و پست و  مقام تکیه کرد، بیان کرد: به قدری شهید سلیمانی بزرگ و دارای جایگاه رفیع است، که همه پاسداران و ارتشیان را مخاطب قرار داده است مانند کسی که ایستاده و در حال سخن با پروردگار است. 

خرم دل به بخشی از وصیت نامه سردار سلیمانی مبنی بر اینکه ایران قرارگاه حسین بن علی (ع) است،گفت: قرارگاه جمعی است که همه نخبگان در آن حضور دارند شهید سلیمانی فرمود: بدانید جمهوری اسلامی حَرم است و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد دیگر حرمی باقی نمی ماند.

 وی به وصیت شهید سلیمانی مبنی بر حمایت از ولایت فقیه و اینکه رهبر انقلاب فردی حکیم در اصول،  فقه، سیاست است  گفت: سردار سلیمانی به تکریم شهدا و خانواده های آنها توسط اهمیت و ارج می نهاد و  خطاب به فرماندهان سپاه فرمود: ملاک انتصاب را شجاعت و قدرت و تدبیر و اداره امور قرار دهید.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهید سلیمانی یک سرباز ذوب در ولایت بود و در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس و محور مقاومت، فرمانده‌ای با اقتدار و پیروز میدان بود.

خرم‌دل از مسئولان خواست وصیت‌نامه شهید سلیمانی را مطالعه کرده و موارد اساسی آن را در طول دوران خدمت و زندگی شخصی خود استفاده کنند.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه رهبر انقلاب از شهید سلیمانی به عنوان یک مکتب یاد کرد و گفت: امروز ارتش جهان اسلام را تشکیل دادیم و شامل  فاطمیون،  علویون، زینبیون، حزب الله از جمله آنها است.

وی افزود: یکی از آرزو های امام در جهان اسلام تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی است، گفت؛ شهید سلیمانی بحث دشمن شناسی  را محور وحدت قرار داده است، امروز رهبر عالی قدر انقلاب در سالیان مختلف تذکراتی مبنی بر اتحاد حول محور دشمن داشته است.

در پایان این مراسم از سروان صاحب دبیقی اولین جانبار مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد  با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار