خبرهای داغ:

غربالگری ۱۷ و نیم میلیون خانوار

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در شاهرود گفت: از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون در کشور ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش غربالگری و بیماریابی بیماری کرونا قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۳۰۹۳۱۸
|
۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
غربالگری ۱۷ و نیم میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شاهین محمدصادقی در جلسه راهبردی طرح شهید سلیمانی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ضمن تسلیت ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی بیان داشت که این طرح عظیم که مزین به نام شهید قاسم سلیمانی است، با مشارکت وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین، با هدف پیشگیری و کاهش هزینه‌های سنگین درمانی مردم جامعه و عدم مراجعه مردم به بیمارستان‌ها در حال اجرا می‌باشد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار داشت: که در ابتدای شروع این طرح ما روزانه تعداد ۴۸۶ نفر فوتی در سطح کشور داشتیم که امروز این رقم به ۱۱۴ نفر تقلیل پیدا کرده است و بسیاری از مراجعات به بخش‌های icu بیمارستان‌ها و تمام ظرفیت‌های بیمارستانی کاهش یافته است.
وی با اشاره به حضور گسترده ۲۰۰ هزار بسیجی در طرح شهید قاسم سلیمانی از سراسر کشور گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان بسته معیشتی و حمایتی توسط خیرین در اختیار مردم قرار گرفته است که با کمک پایگاه‌های بسیج، مساجد و نیرو‌های محلی بسته بندی و توزیع شده است.
محمدصادقی بیان داشت: که این طرح سه بخش عمده، بیماریابی فعال – اقدامات مراقبتی در منزل و نقاهتگاه‌ها و تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی در حال فعالیت است تا کنون تعداد ۱۷ و نیم میلیون خانوار در این طرح مورد غربالگری قرار گرفته اند.
رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: علاوه بر دستاورد‌های این طرح، اعمال تعطیلات دو هفته‌ای همراه با محدودیت‌های رفت و آمد توانسته است به کشور یک آرامش نسبی را برگرداند و خیلی از بخش‌های مخصوص بیماران کرونایی در بیمارستان‌های سراسر کشور از بیماران خالی شده اند.
محمدصادقی افزود: با مدیریت عالی دکتر چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در مبارزه و پیشگیری از همه گیری کرونا ویروس و هماهنگی فرماندار و سپاه ناحیه شاهرود و دیگر دستگاه‌های اجرایی و همچنین همدلی و همراهی مردم، در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های شاهرود و میامی، خیلی بهتر از بقیه نقاط کشور است.
در پایان وی گفت: امیدواریم که این دستاورد که امید در مردم ایجاد کرده است به یاری خدا ادامه یابد و بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حذف بیماری باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار