خبرهای داغ:
در پیام تسلیت فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی پیرامون رحلت آیت‌الله «مصباح یزدی» آمده است: آیت‌الله "مصباح یزدی" یکی از عمار های ولایت فقیه بود.
کد خبر: ۹۳۰۹۶۹۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد باقر علایی فرمانده سپاه خوی و حجت الاسلام خیرالله شریفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی با صدور پیام  مشترکی درگذشت عالم ربانی و اندیشمند برجسته آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

 درگذشت عالم ربانی و اندیشمند برجسته دینی، آیت‌الله «محمدتقی مصباح یزدی» موجب تاسف و تاثر گردید.

این عالم مجاهد و انقلابی عمر پربرکت خویش را در راه علم و کسب و نشر علوم اسلامی و خدمت به اسلام عزیز سپری کرد و در زمره خیل مروجان حقیقی مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و یاران صدیق ولایت بود.

وی از مهم‌ترین نظریه پردازان و مدافعان اصل ولایت مطلقه به شمار می‌رفت و سخنرانی‌ها و آثار متعددی در این زمینه به رشته تحریر درآورد و در زمینه های مختلف یکی از عمارهای ولایت فقیه بود.

وی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تأسیس دفتر همکاری حوزه و دانشگاه و در جهت تحول و بازسازی نظام حوزه نقش فعالی ایفا کرد.

مرحوم آیت الله مصباح یزدی از پایه گذاران بنیاد علمی و پژوهشی باقرالعلوم و سپس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در قم بودند.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معزز و بازماندگان، حوزه‌های علمیه و روحانیت، ارادتمندان و شاگردان ایشان، از درگاه خداوند تبارک و تعالی برای ایشان رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل مسالت می‌‌کنیم.

گفتنی است مرحوم آیت الله مصباح یزدی، مجتهد، بنیان‌گذار و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس سابق شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت و یکی از استادان حوزه علمیه قم بود.

انتهای پیام 

ارسال نظرات