امام جمعه فارسان ؛

حمایت از مستضعفان عالم ویژگی بارز سردار دلها بود

حجت الاسلام ملک پور سردار شهید سلیمانی را فرمانده سپاه اسلام دانست که ارتش بین المللی اسلام را شکل داده و به لطف خدا این ارتش، شکست استکبار و صهیونیست را در عرصه جهانی رقم خواهد زد.
کد خبر: ۹۳۰۹۸۱۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در جمعمردم این شهر به 13 دی‌ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس روز مقاومت اشاره داشت و گفت: دست پلید و تروریست استکبار، شیطان بزرگ، به خون فرزند رشید اسلام، سرباز دلاور قرآن، مالک اشتر ولایت، شیر بیشه‌های مبارزه با داعشیان و تکفیریان، فرمانده شجاع خط مقاومت، رزمنده فداکار، عارف، زاهد و خودساخته، بسیجی بزرگوار شهید قاسم سلیمانی آغشته شد و روح مطهرش به یاران شهیدش پیوست.

وی افزود: او که دائماً خود را جامانده این قافله می‌دانست و آرزوی شهادت می‌کرد. در ایام فاطمیه در روز جمعه که الان یک سال از آن حادثه می‌گذرد مزد سال‌ها مبارزه و مجاهدت درراه قرآن و دفاع از حرم اهل‌بیت و حریم انقلاب را گرفت.

حجت‌الاسلام ملک پور تصریح کرد: این‌ها می‌خواهند روحیه ما را تضعیف کنند تا تن به ذلت بدهیم و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی‌مان عقب‌نشینی کنیم؛ اما نمی‌دانند برعکس تصور آنان، شراره‌هایی از آتش در قلب ما برای گرفتن انتقام مظلوم، شعله‌ور خواهد شد و تا رسیدن به مقصود آرام نخواهد شد.

وی بیان داشت: ما به حقانیت راهی که می‌رویم با ریخته شدن این خون‌ها یقین می‌کنیم. آنان نمی‌دانند که این خون در جوامع مختلف انسانی و مبارزینِ جبهه‌های مختلفِ رودررو با آمریکا و اسرائیل و ارتجاع، حرکت ایجاد می‌کند، انگیزه تولید می‌کند و چنان طوفانی به پا خواهد کرد که به‌زودی اثری از جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

امام جمعه فارسان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌هایی که در تمام شئونات زندگی شهید سلیمانی به راحتی می‌توان مشاهده کرد، استقامت در راه خدا بود و ایشان بیشتر عمر مبارک خود را در عرصه مبارزه و جنگ سپری کردند و نه‌تنها از شهادت واهمه‌ای نداشتند، بلکه همواره التماس دعای شهادت از فرزندان مدافع حرم و غیره داشتند.

وی افزود: از زندگی شهید سلیمانی درس‌های زیادی می‌توان گرفت، جهاد در راه خدا از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، جهادی که امام علی (علیه السلام) درباره آن می‌فرماید که جهاد دری از درهای بهشت است که به روی هر کس باز نمی‌شود و تنها به روی بندگان مخصوص خدا باز می‌شود.

  امام‌جمعه فارسان گفت: حمایت از مسلمانان و حمایت از مستضعفان جهان از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی به‌حساب می‌آمد و ایشان به‌نوعی برای مردم منطقه و ایران امید و امنیت به‌حساب آمده و حامی مسلمانان و مستضعفان گرفتار، جنگ‌زده، آواره و یتیم در سراسر جهان بودند. حاج قاسم سلیمانی ظرفیت‌های مردمی کشورهای مختلف را حول محور مقاومت جمع کرده و به‌نوعی ارتش بین‌المللی اسلام را رقم زد که قرار است بساط آمریکا را در منطقه جمع کند.

وی تصریح کرد: عده‌ای هم هستند که نماز می‌خوانند، ولی قراردادهایی را امضا می‌کنند که برخلاف دین، اسلام و انقلاب اسلامی است - با حرف زدن کٌد به دشمن می‌دهند– وعده می‌دهند عمل نمی‌کنند -و آن‌ها باید این را بدانند که کسی که نماز را اقامه کند به سمت چنین اقداماتی نمی‌رود، چرا که اقامه نماز انسان را از فحشا و منکرات دور می‌سازد.

دشمن در میدان‌های جنگ از عهده سلیمانی برنیامد و دست به اقدامات ناجوانمردانه زد و این کار را در طول تاریخ اسلام با امام علی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) و سایر ائمه معصوم علیهم السلام انجام داده‌اند که نشان‌دهنده ضعف آن‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار