رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در اختتامیه جشنواره ملی علمدار

جوهره مکتب حاج قاسم ، جوهره جهاد و مقاومت است

نیک‌روش گفت: جوهره مکتب حاج قاسم را جوهره جهاد و مقاومت است که نتیجه آن مکتب جز فتح نیست که در  سال‌های گذشته بخش‌هایی از فتوحات حاج قاسم که تجلی مکتب عاشورا و امامین انقلاب است
کد خبر: ۹۳۰۹۹۲۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،   اختتامیه جشنواره ملی علمدار و  گردهمایی نخبگان فرهنگی، دانش آموز، اساتید و دانشجویان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: اگر ما به عنوان کسانی که خود را مدیون حاج قاسم بزرگوار می‌دانیم و امیدواریم که رهپویان خوبی برای راه شهیدان باشیم باید برنامه‌ای جدی در این راستا داشته باشیم.

وی گفت:  نهاد علم یعنی دانشگاه‌ها دو کارکرد اساسی دارند ،یکی تربیت نیروی متخصص است که  در امور یک جامعه و ملت اثر گذارند و اگر ریشه‌های اندیشه و دانش آنها مبتنی بر مکتبی باشد که حاج قاسم تربیت شده آن مکتب است می‌توانیم امیدوار باشیم که راه حاج قاسم با افتخار و شتاب ادامه پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: کارکرد دوم نهاد علم را تولید دانش است ، دانشی که پاسخگوی نیاز جامعه در لایه‌های نرم و حوزه‌های علوم انسانی و اجتماعی تا ابعاد دیگر فناوری‌های سخت در آن قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: نهاد علم ما اگر مکتب حاج قاسم در آن ترویج شود امید است که به افق‌های روشنی که برای گام دوم انقلاب اسلامی ترسیم شده است نزدیک و نزدیک تر شود و لازمه این موضوع عزم راسخ همه کنش‌گران عرصه علم و فرهنگ برای آشنایی و ترویج و التزام عملی به آن است.

نیک‌روش گفت: جوهره مکتب حاج قاسم را جوهره جهاد و مقاومت است که نتیجه آن مکتب جز فتح نیست که در  سال‌های گذشته بخش‌هایی از فتوحات حاج قاسم که تجلی مکتب عاشورا و امامین انقلاب است برای ملت مقاوم ما و ملت‌های جهان آشکار شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطر نشان کرد: این مکتب وقتی در حوزه علم و فناوری جاری می‌شود امثال شهید تهرانی مقدم‌ها حاصل آن را در قالب فناوری موشکی ما برای جهانیان به منصه ظهور می‌رسانند و زمانی که در عرصه هسته‌ای جاری می‌شود امثال شهید فخری‌زاده‌ها آثارشان برای ملت ایران کارآمدی و پیشرفت به ارمغان می‌آورد.

 

ارسال نظرات