خبرهای داغ:

دیدار مسئول بسیج اساتیدحوزه علمیه قم با آیت الله علوی گرگانی

مسئول مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم روز در دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با آیت الله علوی گرگانی دیدار کرد.
کد خبر: ۹۳۱۰۰۱۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیة الله علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به اهمیت تذکر و یادآوری وآموزه‌های دهه بصیرت و نقش اخلاق و تربیت معنوی حوزویان و وجود مدرسین اخلاق در حوزه اشارات وتوصیه‌های مهمی داشت.

 آیة الله علوی گرگانی ادامه داد:یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها است.مرحوم آیت الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمودند: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

 آیة الله علوی گرگانی اظهار داشت: آیت‌الله مشکینی (ره) به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌دادند و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شده ام مباحث اخلاقی را ترک نکردام و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.
 
مرجع تقلید شیعیان گفت: ان شا الله در صدد باشید که به این امر مهم بپردازید و اساتید توانمند و شاخص اخلاق را شناسایی و جهت بهرمندی طلاب معرفی نمایید.
 
آیة الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به خلوص سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به این نکته پرداخت که این عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم برای این مرد بزرگ نشان دهنده خلوص او و اهل عمل بودن ایشان می‌باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن نبوی ریاست مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و رحلت حضرت آیت الله یزدی، آیت الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به بیان و تبیین اهداف مرکز پرداخته و از ضرورت بصیرت افزایی و حفظ روحیه وعملکرد‌های انقلابی درسطح حوزه بیاناتی را ایراد کرد.

وی در ادامه به شرح مختصر فعالیت‌های معاونت‌های فرهنگی، پژوهش، سیاسی، انسانی، مدیران، نخبگان و امور خواهران پرداخت.
 
انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار