مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج در مازندران:

ردیابی هوشمند مبتلایان کرونایی در طرح شهید سلیمانی

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی طرح مشترکی بین سپاه و وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد:سپاه کمک کار دولت در حوزه بهداشت و درمان است.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۴۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
سپاه در حوزه بهداشت و سلامت کمک کار دولت است / ردیابی هوشمند مبتلایان کرونایی در طرح شهید سلیمانی
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، جلسه بررسی وضعیت اجرایی طرح شهید سلیمانی در استان با حضور دکتر مسلم چشمی معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین و مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج بعدازظهر امروز با حضور مسئولین سپاه کربلا و معاونین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران در سپاه کربلا برگزار شد.

در این جلسه دکتر مسلم چشمی با اشاره به اینکه استان‌ها به صورت خودجوش طرح شهید سلیمانی را اجرا کردند، گفت: یکی از بخش‌های طرح شهید سلیمانی بخش رصد و پایش است که با همکاری سازمان اطلاعات سپاه در حال جرا می‌باشد.

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج با اشاره به نرم افزاری که در طرح شهید سلیمانی به کار گرفته شده است، اضافه کرد:  شماره ملی که در رصد و پایش از افراد گرفته می‌شود، در سامانه نرم افزاری ثبت شده، و همزمان فرمانده سپاه نواحی و رئیس شبکه بهداشت و درمان  می‌توانند  بر اساس نقشه GIS ،اطلاعات ساماندهی شده از تعداد افراد بیمار، بستری شده، و فوتی‌ها و وضعیت سلامت محلات را به صورت  آن لاین مشاهده کنند تا بیماریابی هوشمند  از این طریق سریعتر صورت پذیرد.
 
سپاه در حوزه بهداشت و سلامت کمک کار دولت است / ردیابی هوشمند مبتلایان کرونایی در طرح شهید سلیمانی
مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج با بیان اینکه شیوه تهدید‌ها تغییر پیدا کرده است، افزود: باید این آمادگی را در آینده داشته باشیم تا اگر مسائلی از این دست پیش آمد در کمترین زمان بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

دکتر چشمی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی طرح مشترکی بین سپاه و وزارت بهداشت است، خاطرنشان کرد:اصل کار حوزه سلامت، برعهده وزارت بهداشت  است و سپاه هم کمک کار دولت  در حوزه بهداشت و درمان است.

معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ظرفیت  شبکه بسیج تصریح کرد: در گذشته هم از ظرفیت بسیج برای واکسیناسیون فلج اطفال استفاده شد و امروزه هم می‌توان از این ظرفیت که بصورت مویرگی در محلات گسترده است، برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

دکتر چشمی با تاکید بر اینکه شبکه بسیج برای دستگاه اجرایی کشور یک غنیمت محسوب میشود، اضافه کرد:نیرو‌های داوطلب بسیج توقعی ندارند، خارج از بروکراسی اداری کار کرده و آن را یک وظیفه می‌دانند.

مسئول رصد و پایش طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج در پایان سخنان خود هدف از حضور در مازندران را بررسی وضعیت طرح شهید سلیمانی در مازندران دانست و افزود: این طرح یک ماه در مدت یه ماه اجرا می شود  وبسیجیان هم به صورت یک ماه به صورت رایگان در این طرح بکارگیری می‌شوند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها