خبرهای داغ:

برگزاری کارگاه آموزشی خانواده متعالی در شاهرود

کارگاه آموزشی خانواده متعالی در اسلام (خانواده شاد و سالم) در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۱۰۸۷۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
برگزاری کارگاه آموزشی خانواده متعالی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کارگاه آموزشی خانواده متعالی در اسلام (خانواده شاد و سالم) در موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برگزار گردید.
در این کارگاه مدیر مرکز آموزش موسسه فرهنگی بین الحرمین گفت: هدف کلی کارگاه آموزشی و دوره ارتقاء سطح آگاهی فرهنگی و تربیتی اعضای خانواده به منظور استقرار اصول و ارزش‌های الهی و اسلامی در خانواده می‌باشد.
وی به بیان اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام پرداخت و در ادامه راهکار‌ها و ابزار ابراز محبت در خانواده را برشمرد و به توضیح هر یک از انان پرداخت.
محقق و پژوهشگر حوزه خانواده با اشاره به ویژگی‌های خانواده برتر بیان کرد: خانواده یکی از نعمت‌های الهی و کانون مقدسی است که در سایه پیوند زناشویی با دو انسان از جنس مکمل نه مخالف شکل میگیرد.
وی افزود: سلامت جامعه به سلامت خانواده بستگی دارد و در اسلام خانواده از جایگاه والایی برخوردار بوده که آیات و روایات گوناگونی نیز بر اهمیت این موضوع تاکید کرده است.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین گفت: مهمترین هدف خانواده آرامش، مودت و رحمت است و عامل به وجود آورنده این مودت و رحمت الگو پذیری صحیح از آیات و روایات قرآن می‌باشد.
وی در پایان مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های کلامی، گوش کردن، کلام محبت آمیز از دیدگاه پیامبر (ص)، رعایت آداب فردی در خانواده و ارتباط خوب و سازنده با دیگر اعضای خانواده را به شرکت کنندگان آموزش و ارائه داد.
ابراهیمی با تأکید براینکه فرهنگ غنی ایرانی ـ. اسلامی از هرگونه خطای انسانی مانند اصراف و مدیریت خانواده در ابعاد مختلف دور است، ادامه داد: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و قناعت در خانواده، زمینه‌سازی برای کسب موفقیت در عرصه‌های اقتصادی، ارتقای بینش و آگاهی زنان درخصوص تصمیم‌گیری‌های مناسب اقتصادی و راهکار‌های صرفه‌جویی از مهارت‌هایی است که خانواده‌ها باید آن‌ها را فرا گیرند.
اهم مطالب ارائه شده در این کارگاه، ویژگی‌های انسان سالم خودشکوفا، موضوع خانواده از مهم‌ترین زمینه‌های کاربردی علم روانشناسی، آشنایی با مفاهیم شادکامی و سلامت، احساس تعلق خاطر خانوادگی، ارتباط و تعامل خوب و سازنده با دیگر اعضای خانواده، تعریف خانواده، کارکرد‌های خانواده از دیدگاه اسلام، ضرورت تحکیم و تعالی نهاد خانواده، ویژگی‌های روابط سالم و سازنده همسران، عوامل موثر در ایجاد روابط سالم در خانواده، آثار روابط سالم همسران، احکام خانواده، خانواده و فضای مجازی، پاسخ به شبهات می‌باشد.
کارگاه و دوره آموزشی خانواده متعالی در اسلام توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود برای فراگیران و دانشجویان این موسسه بمدت دو هفته بصورت حضوری و غیر حضوری برگزار گردید.
علاقمندان جهت استفاده از خدمات مشاوره‌ای در بخش‌های مختلف با شماره ثابت ۰۲۳۳۲۲۲۷۱۴۹ و یا با شماره همراه ۰۹۱۲۶۷۳۳۱۴۲ در پیام رسان‌های ایتا، بله، سروش، تلگرام، ایمو، روبیکا، واتساپ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۳۲۰۰۱۰۰۳۷۸ از طریق پیج اینستاگرام به نشانی ebrahimimohammad_۳۱۳ و یا از طریق ایمیل به نشانی ebrahimimohammad۳۶۶@yahoo.com تماس حاصل نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها