خبرهای داغ:
حمله موشکی ایران به پایگاه موشکی عین الأسد موجب عریان شدن آمریکا و نمایان شدن هیمنه پوشالی این کشور شد، این واقعه آغاز دومینوی شکست‌ها و خرابی‌های آمریکا بود.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۳۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ در اولین سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الأسد آمریکا در خاک عراق بعد از ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سردار عبدالفتاح اهوازیان در گفتگو با صاحب نیوز دستاوردها و ابعاد جدیدی از این حمله موشکی را بازگو کرده و از دومینوی شکستی سخن گفت که این حمله موشکی برای آمریکا به همراه داشت.

این کارشناس جبهه مقاومت تصریح کرد: ایران با حمله موشکی به پایگاه عین الأسد اولاً نشان داد ترسی از آمریکا ندارد، ثانیاً آمریکا را به یک چالش بزرگ کشاند، ثالثاً آمریکا را عریان کرد؛ به طوری که بعد از جنگ جهانی دوم و حمله ژاپن به آمریکا که منجر به حمله اتمی شیطان بزرگ به ناکازاکی و هیروشیما شد، هیچ کشوری جزأت حمله به خاک یا پایگاه‌های نظامی این کشور را پیدا نکرده بود و در اذهان مردم جهان یک هیمنه پوشالی پیدا کرده بود در صورتی که بعد از حمله موشکی به عین الأسد این هیمنه فروریخت و اصطلاحاً عریان شد. واقعه عین الأسد بسیار حادثه مهمی بود و ابعاد مختلفی دارد و این موفقیت ایران در این واقعه را خود آمریکایی‌ها بهتر از ایرانی‌ها و عراقی‌ها درک کرده‌اند.

وی افزود: عین الأسد قوی‌ترین و دورترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بود که ساخت آن هفت سال طول کشیده بود و آن را امن‌ترین مکان آمریکا در منطقه غرب آسیا می‌دانستند و استحکامات این پایگاه نظامی با دیوارهای با ارتفاع شش متر و پهنای یک متر از بتن مسلح محافظت می‌شدند.

سردار اهوازیان عین الأسد را نمونه برتری نظامی ایران در نبرد اطلاعاتی، نبرد الکترونیکی، نبرد موشکی و غیره عنوان و اظهار کرد: نیروهای جنگ الکترونیک سپاه پاسداران بر روی پایگاه عین الاسد یک چتر الکترونیکی پهن کردند که کلیه ارتباطات این پایگاه نظامی با خارج پایگاه را اعمّ از ارتباط رادیویی، ماهواره‌ای، پهپادی، پدافندی و غیره قطع کرد و نیروی هوافضای سپاه پاسداران موفق شد 13 موشک را با دقت به نقاط مشخص شده شلیک کند.

این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: بعد از این حمله تا چندین روز آمریکایی‌ها مشغول آواربرداری و جداکردن کلاف بتن و آهن در هم پیچیده بودند تا سربازهای خود را از زیر آوار خارج کنند. هرچند خود آمریکا اجازه ورود خبرنگار به این پایگاه تا چند روز را نداد اما سربازانی که برخلاف ذهنیتی که از سرباز امریکایی ساخته‌اند نه تنها پایبند به قوانین و مقررات کشورشان نیستند بلکه بسیار هم ترسو و بزدل هستند، در همان لحظات اولیه تصاویری از درون این پایگاه نظامی منتشر کردند که عمق فاجعه را نشان می‌داد. کارشناسان آمریکایی اذعان کردند که ایران در نقطه زنی و دقت اصابت موشک‌ها به اهداف آمریکا را کیش و مات کردند.

وی اظهار کرد: طبق آمار منتشر شده از منابع آمریکایی حدود 76 نفر دراین حمله موشکی کشته و بیش از 700 نفر مجروح شدند تا جایی که بیمارستان سفارت پر از مجروح شد و امریکا از وزارت بهداشت عراق درخواست کمک کرد و بعد از بستری بسیاری از سربازان در بیمارستان‌های عراق، مایقی سربازان را در بیمارستان‌هان کویت، اردن و رژیم صهیونیستی اعزام و بستری کردند

سردار اهوازیان واقعه عین الأسد و این که بعد از این حمله موشکی هیچ کاری نتوانست بکند را منجر به رو شدن دست آمریکا برای جهانیان دانست و تأکید کرد سپاه بیش از 400 موشک آماده کرده بود و صدها هدف را در تیررس موشک‌های خود قرار داده بود تا در صورت ادامه یافتن جنگ، آن‌ها را مورد اصابت قرار دهد که با سکوت آمریکا و عدم واکنش آن، این اتفاق نیافتاد.

این کارشناس نظامی با اشاره به این که هدف ایران از این حمله زدن خوابگاه سربازان نبود که اگر می‌خواست چنین می‌کرد، ادامه داد: بعد از این حمله فرانسه و خیلی از کشورهای دیگر که همراه آمریکا به عراق نیرو اعزام کرده بودند نیروهای خود را از عراق خارج کردند.

وی اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا در کنار گوش امریکا و تبادل تجاری در حیات خلوت آمریکا را نشان دهنده اثربخش بودن این حمله و پوشالی بودن قدرت آمریکای جهانخوار دانست.

سردار اهوازیان گفت: آمریکا طی دو هفته گذشته از ترس اقدام تلافی جویانه دیگری از طرف ایران در سالگرد سردار سلیمانی، تحرک خود در منطقه را افزایش داد که موجب شده عده‌ای ترسو در داخل کشور که برخی از ایشان تریبون و مسئولیت نیز در اختیار دارند ترس در دل مردم بیاندازند که آمریکایی‌ها می‌خواهند به ایران حمله کنند؛ در صورتی که ما این لات را در قهوه‌خانه‌اش کتک زدیم و هیچ کاری نکرد.

این کارشناس جبهه مقاومت افزود: در پی افزایش تحرک و فعالیت آمریکا در منطقه، نیروهای مسلح ایران به حالت آماده باش درآمدند و زمانی که این پیام را آمریکایی‌ها دریافت کردند بلافاصله از طریق قطر پیام فرستادند که به دنبال جنگ نیستند و برای نشان دادن حسن نیت خود، سریع ناو هواپیمابر خود را از منطقه خارج کردند که البته بعد از توقیف نفتکش کره جنوبی و درخواست کمک کره از آمریکا، این کشور در یک دوگانگی بین مقابله با ایران و دفاع از متحد خود ماند و لذا به ناو خود در مسیر برگشت دستور توقف داد.

وی با اظهار این که بعد از حمله موشکی پیروزمندانه ایران به پایگاه نظامی آمریکا، همه کشورها خودشان را جمع و جور کردند و از آمریکا ناامید شدند، ادامه داد: عربستان به قطر دیکته کرده بود که باید دست از ایران و حمایت از جبهه مقاومت بردارد و وقتی قطر زیر بار این حرف نرفت تصمیم گرفت با کشورهای مانده اتحادیه عرب، قطر را اشغال کند اما وقتی اقدام ایران علیه آمریکا را دیدند و دیدند جبهه مقاومت مترتب فرصتی برای انتقام خون سردار سلیمانی است، نه تنها دست از این تصمیم خود برداشتند بلکه پادشاه قطر را دعوت کردند که دوباره با آن‌ها صلح کرده و به اتحادیه عرب بازگردد.

سردار اهوازیان گفت: این عقب نشینی یعنی عربستانی‌ها امیدی به آمریکا ندارند و وقتی کشورهایی نظیر امارات به قیمت علنی شدن ارتباطاتشان، با اسرائیل قرارداد می‌بندند یعنی امیدی به آمریکا ندارند و مانند غریقی که به هر علفی به امید نجات چنگ می‌زند، چنگ زدند که اسرائیل را بگیرند بلکه خودشان را نجات دهند.

این کارشناس جبهه مقاومت تأکید کرد: انتقام بعدی ما قطعاً خروج آمریکا از منطقه خواهد بود، امروز سربازان آمریکایی چون ژاپن قانون کاپیتولاسیون را امضا کرده است علناً به دختران ژاپنی تجاوز می‌کنند اما در عراق جرأت ندارند در خیابان قدم بزنند؛ سفارت آمریکا به حالت نیمه تعطیل درآمده و کاروان‌های نظامی و تجاری شان مرتب مورد تعرض قرار می‌گیرد و بعد از این واقعه دو فروند از پیشرفته ترین پرنده این کشور یعنی یالگرد آپاچی اش با اصابت گلوله سقوط کرده است.

وی عنوان کرد: حمله موشکی سپاه به عین الأسد آغاز طوفانی بود که روز به روز جلوتر رفته و ضعف آمریکا را نمایان می‌کند، کشورهای منطقه از این شیطان بزرگ ناامید شده و دیگر کسی در سازمان ملل زیر بار دستورات و حرف هایش نمی‌رود و در فضای دیپلماتیک به شدت ضعیف شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها