کارشناس دینی – مذهبی تاکید کرد:

19 دی نطقه عطفی در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام رشیدی، 19 دی را نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست که باعث شدت گرفتن امواج انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۲۳۶
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، در ۱۹ دی ۱۳۵۶، اهانت عوامل رژیم به ساحت حضرت امام راحل در روزنامه اطلاعات، موجی از اعتراض‌ها و واکنش‌ها را به همراه داشت که در نتیجه آن تعدادی از مردم در شهر مقدس قم به خاک و خون کشیده شدند و با فراگیر شدن این قیام فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی وارد فاز جدیدتری شده بود.
به همین مناسبت حجت الاسلام مرتضی رشیدی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این روز بزرگ نقطه عطفی برای نفی سلطه طاغوت و حاکمیت ارزش‌ها و معیار‌های انسانی و اسلامی بود.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج لردگان افزود: ۱۹ دی‌ماه سالروز قیام خونین مردم قم همان‌روزی که در تاریکی استبداد و ستم، روزنه‌ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه‌ای شکل داد که طومار  2500 ساله نظام طاغوتی در مدت زمان کوتاهی برای همیشه در هم پیچیده شد.
 
حجت الاسلام رشیدی با اشاره به دهه بصیرت از نهم تا نوزدهم دی (حماسه ۹ دی ۱۳۸۸ و ۱۹ دی ۱۳۵۶) گفت: هر دو حماسه نماد بصیرت، وحدت ملی و پاسداری از انقلاب اسلامی بود که در هر دو حماسه نیز نقش مردم به عنوان پشتیبان انقلاب اسلامی به روشنی مشخص می‌شود.

رشیدی اظهار داشت: این قیام شکوهمند به دنیا ثابت کرد، علی رغم تمام فعالیت‌های تبلیغاتی و ضد فرهنگی سردمداران استکبار جهانی برای حذف دین از عرصه‌های اجتماعی و حذف نهاد مرجعیت شیعه، ملت مسلمان ایران، بر عهدی که با خدای خود و امام عصر (عج) بسته اند پایبند و وفادارند و این وفاداری را در حمایت از مرجع و مقتدای خویش که مورد ظلم و اهانت نظام شاهنشاهی واقع شده بود، نشان دادند

وی در پایان گفت: این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست، چون پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و با چهلم‌های پی در پی مردم نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار