فرمانده سپاه زرند

از اجرای موفق طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان زرند خبر داد

سرهنگ کردی گفت: برای مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، نتایج خوبی را به دنبال داشته است که مهمترین این طرح کاهش آمار مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا است .
کد خبر: ۹۳۱۱۲۳۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
  • به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:سرهنگ پاسداراکبرکردی فرمانده سپاه زرند با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام، خصوصا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:طرح مشترک شبکه بهداشت شهرستان، و برای مدیریت و کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، همزمان با سراسر کشور در شهرستان زرند در حال اجرا است ونتایج خوبی را به دنبال داشته است که مهمترین این طرح کاهش آمار مرگ ومیر ناشی از ویروس کرونا است.
    وی افزود:روش اجرای این برنامه محله محور به عنوان گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا مبتنی بر نظام شبکه بهداشت و درمان و با استفاده از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت می‌باشد. اولین گام در اجرای این برنامه، منطقه بندی و سازمان دهی نیروی انسانی بر اساس سطوح ارائه مراقبت‌های بهداشتی درمانی اولیه در روستا و شهر توسط رده‌های بسیج شهرستان اجرایی شده است.
    فرمانده سپاه زرند گفت:سیاست اصلی این طرح؛ ارایه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی حضوری غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید–۱۹ و افراد در معرض تماس نزدیک خانوار/ محل کار (قرنطینه خانگی/غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری می‌باشد. سرهنگ کردی یادآورشد:این طرح با ۷ راهبرد اصلی تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون؛ انجام تست گسترده، هدفمند و هوشمند؛ بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند؛ آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی؛ حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای؛ تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری؛ برنامه ریزی و اجرا می‌شود.
    وی با تشکر از حضور خواهران وبراداران بسیجی شرکت کننده در این طرح گفت::این طرح دارای ۳ تیم اجرایی شامل تیم‌های حمایتی، تیم‌های مراقبتی و تیم‌های نظارتی می‌باشد.
    تیم‌های حمایتی؛ جلب کمک‌های مردمی و سازمان‌ها و نهاد‌ها با مشارکت بسیج و توزیع در جمعیت آسیب پذیر و در معرض خطر بالا را بر عهده دارد.
    فرمانده سپاه زرند در پایان برارائه خدمات تیم‌های نظارتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، واحد‌های صنفی نظارت می‌نماید و مسئولیت تیم‌های نظارتی با کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان زرند می‌باشد و نظارت بر اماکن عمومی و مراکز فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و همچنین نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات، بانک ها، محل‌های تجمعی/ بازارها، میادین میوه و تره بار همکاری نیرو‌های اقدام نمود.
    خبرنگار:محمد مهدی کارگر
ارسال نظرات