مسؤول نقاهتگاه شاهرود گفت: در طرح شهید سلیمانی، ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز نقاهتگاه شاهرود حضور یافتند و خدمات به آن‌ها ارائه شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۳۰۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جواد رضوانی در جریان بازدید نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طرح شهید سلیمانی از نقاهتگاه و قرارگاه حافظان سلامت محله بهارستان شاهرود با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در راستای طرح شهید سلیمانی در این شهرستان اظهار کرد: در این طرح شناسایی بیماران اهمیت دارد که با جدیت و تشکیل تیم‌های عملیاتی انجام شده است.
وی ادامه داد: تمام پایگاه‌های بسیج با پایگاه‌های سلامت هماهنگ هستند و تیم‌های شناسایی از خود محلات انتخاب می‌شوند؛ چون شناخت کامل نسبت به محله و خانوار‌ها دارند.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی شاهرود با بیان اینکه در مدت اجرای طرح شهید سلیمانی، ۸۰ نفر از امکانات نقاهتگاهی استفاده کرده‌اند، افزود: قبل از اجرای این طرح نیز در مدت ایجاد نقاهتگاه ۲۵۰ نفر از امکانات این مرکز بهره‌مند شده‌اند و همه از خدمات این مرکز رضایت داشته‌اند.
توزیع ۷۴۰۰ بسته معیشتی در شاهرود
رضوانی اضافه کرد: در مدت ایجاد نقاهتگاه، هفت هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا در این شهرستان توزیع شد و خدمات به همه نقاط شهرستان با کمک پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت به‌ویژه در مناطق آلوده ارائه می‌شود.
مسؤول نقاهتگاه شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون در طرح شهید سلیمانی ۴۵۰ مراجعه‌کننده ۱۶ ساعته در مرکز نقاهتگاه شاهرود حضور یافتند و خدمات به آن‌ها ارائه شد، گفت: انجام تست‌های کرونا در این شهرستان به بالای ۸۰ درصد رسیده است و با تفاهم‌نامه انجام‌شده با بهزیستی، ویزیت در منزل در شهر و روستا‌ها انجام می‌گیرد.
وی گفت: اکیپ سیار سلامت با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌محور فعالیت دارد و با مرکز بهداشت و تیم‌های بسیج هماهنگی کامل دارد.
مسؤول بسیج جامعه پزشکی شاهرود ارتباط بسیج و سپاه با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را صمیمانه، هماهنگ و واحد دانست و بر حفظ این انسجام و وحدت در راستای خدمت به مردم تأکید کرد.
سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود نیز گفت: در این شهرستان بین بسیج جامعه پزشکی، سپاه، علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان تفاوتی قائل نیستیم و کار‌ها به‌واسطه همدلی و تعاملات ۱۱ ماهه به نحو احسن انجام شده است.
توزیع ۲ هزار بسته معیشتی و پک بهداشتی
مسؤول قرارگاه حافظان سلامت محله در غرب شاهرود نیز در بازدید مسؤولان از این قرارگاه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در طرح شهید سلیمانی توسط این قرارگاه اظهار کرد: با تسهیل روند در خانه ماندن مبتلایان و شناسایی و معرفی به مراکز درمانی در این مرکز با هماهنگی پایگاه‌های بسیج وضع خوبی ایجاد شده و تماس‌ها نیز روند کاهشی پیدا کرده است.
محمد عجم از توزیع بسته‌های معیشتی و پک بهداشتی به تعداد دو هزار بسته در محدوده این قرارگاه که متشکل از پنج شهرک است، خبر داد و گفت: اکیپ سیار این قرارگاه در محل زندگی افراد مشکوک حاضر می‌شوند و ویزیت و تست رایگان کرونا را در منزل انجام می‌دهند و این تلاش‌ها مورد رضایت مردم و سبب کاهش شیوع این ویروس در این شهرک‌ها به‌طور قابل‌توجهی شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها