با سخنرانی آیت الله فیاضی؛

برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح در زنجان+تصاویر

زنجان-مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی با سخنرانی آیت الله غلامرضا فیاضی و با حضور برخی مسئولین در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۰۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛مراسم گرامیداشت یاد وخاطره  آیت الله مصباح یزدی صبح امروز با سخنرانی آیت الله غلامرضا فیاضی وبا حضور فرمانده ومسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه،مدیر کل صدا وسیما،مدیر حوزه های علمیه وجمعی از پاسداران سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در حسینیه فاطمه الزهرا این نهاد برگزار شد.

 

آیت الله غلامرضا فیاضی  ضمن گرامیداشت یاد وخاطره آیت الله یزدی،سردار شهید حاج قاسم سلیمانی وهمرزمانش ونیز شهید فخری زاده با اشاره به آیات «فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ»(سوره مومنون-۱۴) و نیز «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ في‏ أَحْسَنِ تَقْويمٍ»(سوره تین-4 )اظهار کرد:خداوند متعال در زمان خلقت انسان به خود تبریک گفت که در این آیات مشهود است.دا

 

وی با اشاره به اینکه از آیات و روایات قرآن کریم چنین برمی آید که خداوند متعال از بابت توانایی ها وقابلیت ها موجودی مانند انسان نیافریده است،تصریح کرد:لذا پیامبر اکرم (ص)که اشرف مخلوقات است از جنس انسان بوده و اشرف مخلوقات بودن انسان به دلیل نمونه ای بی بدیل نظیر حضرت رسول اکرم(ص) می باشد.

 

وی تصریح کرد:این قابلیت ها در تمامی انسان ها نهادینه شده و در برخی تواناییها نظیر بینایی،بویایی،شنوایی،برخی خلقیات و...انسان با حیوانات اشتراک دارد؛آنچه که سبب تمایز انسان می شود وجود فطرت الله (ساختار خاص خود انسان)است و دارای تفکر وتعقل است که حیوانات از این نعمت بی بهره اند.

 

آیت الله فیاضی بااشاره به اینکه انسان با تفکر وتعقل می تواند به این نکته دست یابد که خداوند متعال او را بیهوده نیافریده وخلقت وی بازیچه نیست و در جهت بیدار نمودن عقل بشریت است،افزود:چطور عقل می تواند باور کند که جهان هستی با چنین عظمت ونظمی بدون حساب وکتاب و تدبیر آفریده شده است.

 

وی با بیان اینکه تفکر وتعقل انسان با وجود رشد علمی وفناوری ودانش به طور مداوم در حال افزایش است،خاطرنشان کرد:انسان عاقل وآگاه میبایست بااستفاده از این دانش وآگاهی وبدون وابستگی به اهداف خود دست یافته ،برای دفاع از دین،کشور و ...تلاش نموده و پوزه دشمنان را به خاک بمالد.

 

وی با بیان اینکه خودخواهی وخودبینی سبب از بین رفتن خود وضربه زدن به دین می شود،یادآور شد:خودخواهیی وغرور افراد سبب نفوذ دشمنان در جامعه می شود.

 

این عالم برجسته با بیان اینکه استقلال وعزت نفس مهمترین عوامل تداوم وحیات بشریت است،گفت:اعتماد به دشمنی که دین و ولایت را قبول نداشته وتنها به فکر منفعت طلبی است سبب شکست تسلیم شدن در برابر باطل است.

 

وی در پایان با یادآوری اینکه نصرت وپیروزی در دست خداوند متعال است،تصریح کرد:همدلی،وحدت،اتکا به خود،افزایش توان دفاعی و رزمی و..سبب ترس و عقب نشینی دشمنان می شود و خداوند متعال به پیروزی ونصرت الهی وعده داده است.

 

 

ارسال نظرات