مسئول آموزش مجازی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):
مسئول آموزش مجازی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بیش از۱۲۰نفر از فرهنگیان، فعالین فرهنگی استان البرز و اشتهارد در سامانه آموزش مجازی این مرکز در حال گذراندن دوره طرح ولایت می باشند.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۴۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام مهدی قیاسی اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نفر از فعالین فرهنگی و فرهنگیان سراسر کشور اعم از استان های البرز، قزوین، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و  غیره دوره طرح ولایت را به صورت مجازی می گذرانند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ نفر از فرهنگیان، فعالین فرهنگی استان البرز و اشتهارد در سامانه آموزش مجازی، مرکز آموزش‌های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در حال گذراندن دوره طرح ولایت به صورت مجازی می باشند.

حجت الاسلام قیاسی افزود: فراگیران خواهر و برادر استان البرز از ۶ کتابِ معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست، کتاب اول معرفت شناسی را تمام کرده و وارد کتاب دوم خداشناسی می شوند.

حجت الاسلام قیاسی اظهار داشت: ۸۴ فیلم آموزشی از ۶ کتاب توسط اساتید سطح عالی مرکز آموزش های آزاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور دانش آموختگان طرح ولایت فیلم برداری و ضبط شده و در سامانه در اختیار فراگیران قرار گرفته است.

وی افزود: آموزش هر کتاب ۳ هفته زمان می برد، بدین ترتیب که شنبه ی هر هفته، پنج فیلم در سامانه آموزش مجازی آموزش های آزاد قرار داده می شود، فراگیران تا پایان هفته فرصت دارند پنج فیلم را ببینند و برای هر فیلم چکیده دست نویس بنویسند و ارسال کنند، در پایان هفته سوم که ۱۵ فیلم مشاهده می شود، جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در سامانه برگزار و سپس فراگیران آزمون آنلاین می دهند، در صورت قبولی در آزمون به کتاب بعد راه می یابند و در آخر مدرک پایان دوره طرح ولایت مجازی به فراگیران اعطا می شود.

حجت الاسلام قیاسی در توضیح ضرورت و هدف طرح ولایت گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: کسان دیگری در اوایل انقلاب بودند که بنده قبل از انقلاب با خیلی از این افراد آشنا بودم در همین مجموعه های گروهی و مانند این ها، قرص و محکم ایستادند؛ چرا؟ چون مبانی فکریشان درست بود، با کتاب‌های شهید مطهری مرتبط بودند، با تفکرات علامه طباطبایی آشنا بودند، با حرف‌هاي مرحوم شهید صدر آشنا بودند، مبانی فکری و معرفتیشان محکم بود، لذا قرص و محکم ایستادند، بعضی هم مبانی معرفتیشان ضعیف بود و متاسفانه رفتند، پیش از این در تاریخ 1378/6/13 ایشان گفتند: اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مثل مرحوم علامه‌ی طباطبایی یا مرحوم شهید مطهری استفاده کنند، بحمدالله این شخصیت عزیز و عظیم [ جناب آقای مصباح]، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قیاسی متذکر شد: حضرت علامه مصباح یزدی رحمت الله علیه طرح ولایت را حاصل سال ها تلاش علمی دانسته و آن را ساده ترین را برای اصلاح مبانی معرفتی برمی شمرد.

وی گفت: دوره طرح ولایت با درخواست نهادها اعم از ناجا، ارتش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برگزار می شود، چنانچه ما در آینده آموزش مبانی برای بیش از هزار نفر از طلاب و در سطح بین الملل برای کشورهای لبنان و عراق خواهیم داشت.

حجت الاسلام قیاسی در پایان تاکید کرد: افرادی که به هر دلیل نمی توانند در دوره شرکت کنند می توانند در فضای اجتماعی آپارات و نماشا مرکز آموزش های آزاد فیلم ها را ببینند و در جهت اصلاح مبانی معرفتی و معرفت افزایی استفاده کنند.



خبرنگار بسیجی : رحمت نژاد

ارسال نظرات