شهید ابوطالب مختاری در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در روستای سیاه دول علیا از توابع شهرستان سلسله چشم به جهان گشود.
کد خبر: ۹۳۱۱۴۷۳
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شهید ابوطالب مختاری پس از طی دوران کودکی در زادگاهش شروع به تحصیل علم کرد و در کنار درس به خانواده هم کمک می‌کرد. از همان دوران نوجوانی دارای اعتقادات خاص بود و در کنار پدر که ازنظر مذهبی در میان طایفه شهرت داشت امور دینی و آموزه‌های اسلامی را فراگرفت.

تقوا و امربه‌معروف سرلوحه زندگی‌اش بود و همیشه و در هرلحظه از یاد و نام خداوند و برپاداشتن نماز کوتاهی نمی‌نمود. در سال ۱۳۵۷ دوشادوش مردم برعلیه رژیم طاغوت به مبارزه برخاست و اطلاعیه و عکس‌های امام را توزیع می‌کرد. با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنوب شد و در لشگرهای مختلف چه در جنوب و چه در غرب برای احیای دین اسلام و دفاع از مملکت مشغول انجام‌وظیفه بود. از خاطراتش که فراموش‌شدنی نیست در نامه‌هایی که برای خانواده می‌نوشت این بود که همیشه تأکید بر به پا داشتن نماز و روزه و انجام کار برای رضای خدا داشت. سرانجام در تاریخ ۵/۱۲/۱۳۶۵ در جبهه نبرد حق علیه باطل در شلمچه شربت شهادت نوشید.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید آمده است: بسم‌الله الرحمن الرحیم خدایا تو می‌دانی هدفم تو و قرآن و دفاع از اسلام است، وقتی می‌بینم شرق و غرب به میهن عزیزم می‌تازند و همه را به خاک و خون می‌کشند، چگونه بنشینم و به جبهه نروم و به ندای رهبرم لبیک نگویم و ادامه‌دهنده راه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نباشم. خداوندا از هیبت و شکوهت بگویم یا از رحمانیتت، یا از نعمت‌های بی‌پایانت، ای خدای رحمان بنگر چگونه دلم از این دنیای فانی بریده، نظر کن که چگونه هوس کوی تو را کرده‌ام و عزم سفر به سویت را دارد.

بارالها قسمت می‌دهم در این دنیا شهادت و آن لحظه موعود که در انتظارش هستم چنان ساز که نام تو در قلبم بگنجد و در آخرت شفاعت آل محمد (ص) را نصیبم گردان.

برادران و خواهران بدانید که اسلام تنها راه نجات و سعادت ماست همیشه به یاد خدا باشید و فرامین او را عمل کنید و از صمیم قلب پشتیبان و مقلد امام و ولایت‌فقیه باشید و همیشه ذکر خدا را فراموش نکنید و نماز را به پادارید و امام را همراهی کنید، اگر این اعمال را انجام دهید فریب شیطان را نمی‌خورید.

دنیا عرصه امتحان است و ما خلق‌شده‌ایم تا مورد آزمایش و امتحان الهی قرار گیریم، سرای واقعی آخرت است و انسان در همه حال باید خدا را در نظر داشته باشد که تمام مشکلات انسان از فراموشی یاد خدا سرچشمه می‌گیرد، تقوا را سرلوحه زندگی خود قرار دهید که قطعاً بر هوای نفس غلبه خواهید کرد. به احکام دین عمل نمایید و خودتان را محدود به زندگی مادی و دنیوی نکنید و نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد و از خون شهدا محافظت کنید.

به خدا توکل کنید و از او ظهور آقا امام زمان (عج) را خواستار باشید.

از پدر و مادرم طلب بخشش دارم و اگر راه کربلا باز شد که قطعاً باز می‌شود کوله‌پشتی و لباس‌هایم را در آن قرار داده و کربلا ببرند و تقدیم سالار شهیدان کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات