آغاز فعالیت سامانه "رصدنما" باهدف تحلیل جدیدترین نتایج افکارسنجی در استان گیلان

مسئول موسسه افکارسنجی سنجه سامانه با اشاره به آغاز فعالیت سامانه “رصدنما” در استان گیلان گفت: “رصدنما” به دنبال آن است تا تحلیل‌های جامع از افکارسنجی‌های انجام شده در سطح استان گیلان ارائه دهد.
کد خبر: ۹۳۱۱۷۰۸
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت سامانه "رصدنما" در استان گیلان اظهار کرد: امروز سرعت انتشار اخبار و اطلاعات در جهان بسیار بیشتر سرعت تحلیل آن‌ها و "رصدنما" به دنبال آن است تا تحلیل‌های جامع از افکارسنجی‌های انجام شده در سطح استان گیلان ارائه دهد.

مسئول موسسه افکارسنجی سنجه سامانه بهره‌مندی از شیوه دیتاژورنالیسم(روزنامه‌نگاری داده‌محور) را رویکرد فعالیت سامانه "رصدنما" دانست و تصریح کرد: بمباران اطلاعاتی در سطح جهان باعث شده است تا مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نه باکمبود اطلاعات که با حجم عظیمی از داده‌ها مواجه شوند که دیتاژورنالیسم به پالایش این داده‌ها کمک می‌کند.

وی روزنامه‌نگاری داده‌محور را نوین‌ترین شیوه انتقال اطلاعات در فضای رسانه‌ای دانست و ابراز داشت: به دنبال آن هستیم تا سامانه "رصدنما" رسانه‌ای باشد برای خروج از سردرگمی‌های ناشی از بمباران اطلاعاتی و فرصتی برای دریافت داده‌‍های آگاهانه و راهگشا برای عموم جامعه.

محمدی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مخاطبان سامانه "رصدنما" هستند گفت: این اقشار بادسترسی آزاد به یافته‌های پژوهشی ارائه شده می‌توانند با نگاهی عمیق‌تر محیط پیرامون خود را تجزیه و تحلیل کنند.

مسئول موسسه افکارسنجی سنجه سامانه رصد جامع، دقیق و فراگیر جامعه در استان گیلان را هدف فعالیت جامعه استان گیلان دانست خاطرنشان کرد: تحلیل دقیق یافته‌های حاصل از افکارسنجی عمومی، زمینه نگاه واقع بینانه برای احصای دقیق مسائل گیلان را ایجاد میکند.

وی با اعلام اینکه داده‌های ارائه شده در سامانه "رصدنما" برگرفته از افکارسنجی‌های انجام شده توسط موسسه سنجه سامانه به عنوان فعال‌ترین مرکز افکارسنجی استان گیلان است ابراز داشت: این داده‌ها با استفاده از روش‌های نوین آماری و تحلیلی، شرایط جامعه گیلانی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... مورد پایش قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است، جهت دسترسی به نتایج افکارسنجی‌های منتشر توسط موسسه سنجه می‌توانید به صفحه رصدنما را به نشانی rasadnama_ir در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کنید.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات