رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان:

اسکان افراد بی سرپناه و متکدیان در زائر سرای امام رضا در زاهدان

با توجه به سرمای هوا فضای زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برای پذیرش و اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت:جلسه اسکان و ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپناه در سالن جلسات زائر سرای امام رضا در زاهدان برگزار شد.
 
وی افزود: ادااره اوقاف وامور خیریه شهرستان زاهدان زائر سرای امام رضا (ع) را با توجه به برودت هوا در اختیار شهرداری زاهدان جهت اسکان متکدیان و کارتن خواب‌ها گذاشته و شورای خیریه اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان و گروه‌های بسیجی و جهادی هم جهت خدمت آمادگی خود را اعلام کردند.

حجت الاسلام هاشم رعنایی افزود: همه ساله بویژه در فصل سرما شاهد افراد بی‌سرپناه در سطح خیابان‌ها هستیم که متاسفانه به علت وجود سرمای شدید تعدادی از این افراد فوت می‌کنند.
 
وی اظهارداشت: کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر به عنوان یکی از مشکلات مطرح بوده که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فضای زائرسرای امام رضا(ع) جهت نگهداری از این افراد مورد استفاده قرار گرفت.
 
رعنایی بیان کرد: از ابتدای دی ماه سالجاری هرشب این زائرسرا از ساعت ۱۸ الی ۲۲ پذیرای کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر بوده که تیم‌های سیار ستاد ساماندهی متکدیان نیز هر شب مشغول گشت‌زنی در سطح شهر هستند و این افراد را جمع‌آوری و برای اسکان به محل زائرسرا هدایت می‌کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان تصریح کرد: در زائرسرا ضمن پذیرایی با نوشیدنی و غذای گرم از کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر و امکان استحمام برای آن‌ها؛ تست کرونا به صورت رایگان نیز از سوی کارکنان مرکز بهداشت انجام می‌گیرد تا در صورت ابتلای این افراد مراقبت‌های ویژه انجام شود.
ارسال نظرات