جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

فعالیت 451 تیم حمایتی در طرح شهید سلیمانی در سیستان و بلوچستان

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: 224تیم نظارتی، 451 تیم حمایتی و 586 تیم مراقبتی در طرح شهید سلیمانی فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۴۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فاطمه کمیلی در گفتگو با خبرنگار بسیج درراهدان، در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان سیستان و بلوچستان گفت:

ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کرونا و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌هایی بوده که در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» دنبال می‌شود.
 
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان هدف از اجراتی این طرح را قطع زنجیره کرونا در استان دانست و افزود: شناسایی افراد نیازمندان یکی دیگر از اهداف طرح شهید سلیمانی بوده که این طرح همزمان با آغاز ۴۱ سالگرد هفته بسیج همزمان در سطح کشور آغاز شده و تا شهریور سال ۱۴۰۰ به مدت ۶ ماه در استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی در این طرح فعال هستند، ۱۲۶۱ تیم در مجموع برای اجرای این طرح سازماندهی شده که ۲۷۷۵۵۰۰ تعداد جمعیت را زیرپوشش قرار داده است.


جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: تعداد ۸۲۳ پایگاه در این طرح همکاری داشته و ۵۹۴ پایگاه مقاومت بسیج در طرح مشارکت دارند.

وی گفت: ۱۱۶ نیروی پزشک و ۲۲۰ نیروی پرستار و ۲۸۹ نیروی بهورز در طرح شهید سلیمانی سازماندهی شده و همچنین ۲۲۴۱ بسیجی داوطلب همکاری در این طرح هستند.

کمیلی بیان کرد: ۴۸۰۰ نفر از ابتدای طرح تا کنون تست کرونا داده‌اند، تعداد افراد ترخیص شده از بیمارستان از اول طرح تاکنون ۵۹۲ نفر و تعداد افراد بستری شده از اول طرح تا کنون ۱۱۱۹ نفر است.

وی گفت: تعداد ۳۳ هزار بسته معیشتی از ابتدای طرح تا کنون میان افراد شناسایی شده توزیع شده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد افراد نیازمند به نقاهتگاه ۲۳۰ نفر، تعداد افراد نیازمند به اکسیژن تراپی ۶۳۲ نفر، تعداد افراد نیازمند قرنطینه خانگی ۲۲۱۸ نفر، تعداد افراد دارای تماس نزدیک با فرد مبتلا ۶۲۳۹ نفر هستند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۲۴ تیم نظارتی، ۴۵۱ تیم حمایتی و ۵۸۶ تیم مراقبتی در طرح شهید سلیمانی فعال هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار