صفایی گفت: زلزله شب گذشته تلفاتی نداشته است و خبر فوت 2 نفر و مصدوم شدن یک نفر در اثر ریزش سنگ از کوه در پی زمین لرزه واقعیت ندارد.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۹۸
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ پس از وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری ستاد مدیریت بحران شهرستان فریمان با حضور اعضا در فرمانداری برگزار شد.

عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان فریمان در این جلسه با بیان اینکه تاکنون خسارتی از زلزله ۴.۲ ریشتری امشب در حوالی شهر سفید‌سنگ این شهرستان گزارش نشده است، گفت: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده و تا دقایقی دیگر گروه‌های ارزیاب برای رصد خسارات احتمالی به همراه نیرو‌های امدادی و انتظامی به محل وقوع زلزله اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه شدت این زمین لرزه به قدری بود که شهر فریمان نیز لرزید و حتی مشهد نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت، افزود: این زمین لرزه به نسبت شدید مشهد را نیز لرزاند و باعث وحشت شهروندان و بیرون آمدن آنان از منازل شد.

فرماندار شهرستان بیان کرد: زلزله ۴:۲ ریشتری شب گذشته تلفاتی نداشته است و خبر فوت ۲ نفر و مصدوم شدن یک نفر در اثر ریزش سنگ از کوه در پی زمین لرزه واقعیت ندارد و علت این حادثه توسط پلیس سرعت بالا و واژگونی خودروی پراید اعلام شده است.

وی افزود: از ساعت اولیه وقوع زلزله تمامی دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی شهرستان فریمان به مناطق مختلف اعزام شدند و خوشبختانه تا ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه ۲۳ دیماه هیچ تلفات جانی نداشته ایم.

صفایی تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب بنیادمسکن به همراهی دهیاری و بخشداری‌های شهرستان برای مشخص کردن میزان خسارات احتمالی در روستا‌های شهرستان حضور دارند.

حجت علی شایانفر، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تا این لحظه پس لرزه‌ای از زلزله دیشب به ما اعلام نشده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: نیمه شب گذشته فرماندار فریمان بازدید میدانی از محل داشته و خوشبختانه خسارت جانی گزارش نشده است، البته احتمال خسارات خیلی جزئی در اماکن خشت و گلی وجود دارد که باید بررسی بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه تا این لحظه مصدوم و جانباخته‌ای گزارش نشده است، ادامه داد: طبق گزارش معاون عمرانی فرماندار مشهد از بخش رضویه بر اساس رصدی که به ویژه در سه روستای چلمه سنگ، دم روباه و گیامی به عنوان مرکز اصلی زلزله، تلفاتی نداشتیم.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی در مورد مرگ دو سرنشین پراید در سفیدسنگ هم گفت: این موضوع ظاهرا یک حادثه جاده‌ای بوده و اظهار نظر در مورد علت دقیق حادثه در تخصص ما یا اورژانس نیست و باید پلیس راه و راهداری علت دقیق فوت را مشخص کنند، اما من فعلا فوت این دو نفر بر اثر زلزله را تایید نمی‌کنم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها