عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در صورت اجرای برنامه اقدام FATF مطمئنا تحریم های امریکا و FATF دو جریان و ابزار مکمل یکدیگر برای افزایش تحریم ها علیه ملت ایران خواهند شد. به عبارتی، نقطه ضعف های امریکا در جریان تحریم علیه ایران با FATF حل خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۱۲۳۴۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم خمینی شهر در مجلس درباره عدم اجرای کامل برنامه‌ اقدام ایران در FATF گفت: تجربه‌ ۴۱ ساله انقلاب اسلامی ثابت کرده است که تمام چراغ سبزهای که از طرف نهادها و کنوانسیون‌های بین المللی به ایران نشان داده شده است، سراب و بیهوده است یعنی ممکن است، یک سری منافع موهومی را برای ما تصویر بکشند، ولی بعد از پیوستن منافعی حاصل نمی شود و آسیب‌های زیادی هم به کشور وارد می شود.

وی ادامه داد: نمونه واضح از این موضوع برجام است. در جریان امضاء برجام قرار بود تمام تحریم ها برداشته شود ولی عملی نشد. با اجرای برنامه اقدام FATF اتفاق تجربه شده را مجدد تجربه خواهیم کرد. مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان با تصویب لوایح الحاق به کنوانسیون‌های مد نظر FATF کاملا مخالف است، قطعا مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با این موضوع مخالفت است. پافشاری دولت در این زمینه غیرمنطقی و غیر عقلانی است.

نقدعلی در ادامه تصریح کرد: در صورت اجرای برنامه اقدام FATF مطمئنا تحریم های امریکا و FATF دو جریان و ابزار مکمل یکدیگر برای افزایش تحریم ها علیه ملت ایران خواهند شد. به عبارتی، نقطه ضعف‌های امریکا در جریان تحریم علیه ایران با FATF حل خواهد شد.

وی در پایان گفت:  FATF  هیچگونه تاثیری بر واردات غذا، دارو و فعالیت های تجاری کشور نخواهد گذاشت و نباید به اشتباه این دو موضوع باهم گره بخورند. FATF تنها به دنبال افزایش سیطره و حاکمیت امریکا بر دنیا است.

ارسال نظرات