معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان؛

جای هیچ گونه اعتمادی در به راه انداختن شوهای نمایشی کشورهای اروپایی نیست

ابراهیم قادری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بسیاری از رؤسای کشورهای اروپایی با به راه انداختن شوهای نمایشی در تزریق واکسن کرونا می خواهند خودی در عرصه جهانی نشان دهند.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۱۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم قادری در جلسه هماهنگی و اجرای طرح شهید سلیمانی در استان که در سالن جلسات سپاه بیت‌المقدس برگزار شد اظهار داشت: مهمترین دستاورد این طرح ملی به خصوص در استان کردستان، همگرایی و تعامل سازنده نهادهای مدیریتی، سیاسی، انتظامی و بهداشتی بوده است، چرا که همه مسوولین در این طرح با تقابلی ستودنی در راه اهداف ملی گام برداشتند تا جایی که امروز شاهد این ممارست تیمی ارزشمند هستیم.

قادری با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان جزو دانشگاه‌های موفق و برتر در کشور در اجرای این طرح بوده است اظهار داشت: از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون کاهش 82 درصدی بستری‌ها، 85 درصدی فوتی‌ها و کاهش 77درصدی تعداد بیماران کرونایی را داشته‌ایم که این امر نشان دهنده اجرایی موفقیت آمیز این طرح بوده است.

وی عنوان داشت: از زمان آغاز طرح شهید سلیمانی در رابطه با مهار کرونا در استان تاکنون یک هزار و 323 نفر ویزیت انجام شده‌اند که از این موارد 69 تست مثبت شناسایی شده است که در ادامه اقدامات لازم جهت بهبودی کامل فرد مبتلا صورت گرفته است.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح بیش از 6 هزار مورد مراجعه به درب منزل و 49 هزار مشاوره تلفنی به هم استانی‌ها ارائه شده افزود: تا به حال دو هزار و 500 مورد تست PCR در طرح شهید سلیمانی در سطح استان برای قطع زنجیره این ویروس انجام گرفته است.

وی گفت: از شروع این طرح تا کنون از30 هزار و 639 مکان بازدید به عمل آمده که طی این امر یک هزار و 70 مورد حمایت کالایی به بیماران کرونایی نیازمند شناخته شده جهت رفع نیازمندی هایشان تحویل داده شده است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه گفت: این روزها و بعد از سخنرانی گرانقدر مقام معظم رهبری دشمن هجمه های زیادی علیه ایران در فضای مجازی و در رابطه با واردات وساخت واکسن کرونا به راه انداختنه است اما باید توجه داشت که فرمایشات مقلم معظم رهبری یک بحث سیاسی نبوده بلکه کاملا کارشناسانه و استراتژیکی و علمی است.

وی افزود: طی تحقیقات انجام گرفته در کشورهای آمریکایی و انگلیسی واکسن جدیدی تولید شده است که هیچ گونه تستی بر روی این واکسن ها صورت نگرفته است و ممکن است مشکلات خاص و جبران ناپذیری را بعد از تزیق به بار آورد.

وی عنوان داشت: بسیاری از رؤسای کشورهای اروپایی با به راه انداختن شوهای نمایشی در تزریق واکسن کرونا می خواهند خودی در عرصه جهانی نشان دهند در حالی که به گفته رهبر فرزانه انقلاب، جای اعتمادی به این کشورها نیست چرا که اگر آنان در این امر موفق عمل می کردند بیشتر آمار مبتلایان را به خود اختصاص نمی دادند.

قادری بیان کرد: واکسن کرونا چیزی جز یک بحث استراتژیکی نیست و دانشمندان ایرانی بارها ثابت کرده اند که در تکنولوژی ساخت واکسن دستی بر آتش دارند و می توانند در این حوزه بسیار خوب عمل بکنند و حتی یک فروشنده جهانی باشند، باید دسترسی با ثبات به واکسن کرونا داشته باشیم تا بتوانیم در جهت از بین بردن این ویروس خوب عمل کنیم.

وی افزود: تجربه نشان داده است که هیچ وقت به چیزی که در گرو کشورهای خارجی و بی ثباتی را به دنبال دارد نباید دل خوش کرد لذا این یکی دیگر از مواردی است که باید در مورد واکسن های وارداتی مد نظر قرار گیرد و این امر مهم را نیز باید به خوبی مد نظر داشته باشیم که در جایی که مقام معظم رهبری خود شخصا وارد عمل می شوند و نظر می دهند، این بدان معنا است که کار بسیار قوی و کارشناسانه در آن حوزه صورت گرفته است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات