ساکنین روستای بگه جان بخش مرکزی دهگلان ازعدم پوشش اینترنت و سرگردانی دانشجویان و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی در این روستا گلایه کرده و خواستار رفع مشکل ارتباطی خود شدند.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۲۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به مناسبت لوین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی میز خدمت جهادی سردار حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه مقاومت بسیج ادارات شهرستان در مسجد روستای بگه جان بخش مرکزی دهگلان برگزار شد.

جبار بدری رئیس شورای اسلامی روستای بگه جان با اشاره به آمار جمعیت روستا گفت: طبق آمار سال 95 این روستا با 164 خانوار و 622 نفر جمعیت که شغل اکثرمردم روستا کشاورزی و دامداری است.

بدری با اشاره به مشکلات موجود روستا بیان داشت: عدم آنتن دهی، نبود تلفن ثابت و قطعی مکرر اینترنت گفت: نبود و یا قطعی اینترنت باعث شده دانش آموزان و دانشجویان این روستا به دهگلان مراجعه کنند زیرا ترس آن دارند در میانه آزمون اینرتنت قطع شود که خواستار حل این معضل شد.

علی برخورداری پدر یکی از دانشجویان روستای بگه جان خطاب به فرماندار دهگلان گفت: پسرم که دانشجو است که به علت نبود اینترنت مجبور است هر روز با این سرما روی منبع آب روستا در آزمون آنلاین شرکت کند آیا فرزندان خود مسئولان هم همین مشکل را دارند که فرماندار دهگلان هم بیان اشت برای حل این مشکل از طریق مدیر کل مخابرات پیگیر حل موضوع خواهم شد.

بدری بیکاری جوانان و مردم روستا را دیگر مشکل روستا بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است اما متاسفانه با قطع آب سد و کانال روستا بوسیله مهار آب سد سورال 400 هکتار کشاورزی آبی روستا به دیم تبدیل شده که این مشکل باعث مهاجرت بی رویه مردم برای رفع بیکاری در حاشیه شهرها شده است.

رئیس شورای بگه جان گریزی به مشکلات جاده روستایی شهرستان زد و گفت: روستاهای دلک،بایتمبر و کچیگرد پاینتر از علی آباد لوچ، قشلاق خداکرم، بریاخان و شاهبلاغی در وضعیت نا منناسب جاده ای قرار دارند که نیاز است در اسرع وقت مشکلات این روستاهای محروم بر طرف شود.

وی وضعیت نامناسب محوطه جمع آوری گندم شرکت تعاونی روستا را مشکل دیگر عنوان کرد و بیان داشت: گندم منطقه دهگلان از نظر کیفیت بهترین گندم در سطح کشور است اما محوطه خاکی محل جمع آوری در زمان حمل گندم با خاک قاطی می شود که باعث بد بینی مردم کشور نسبت به کردستان و دهگلان می شود که این تنها مشکل بگه جان نیست بلکه شرکت تعاونی خضرلک و گردمیران علیا با این مشکل دست به گریبانند.

بدری مشکل عمده منطقه و روستاهای اطراف بگه جان را سایت زباله شهر داری دهگلان عنوان کرد و گفت: متاسفانه شهرداری دهگلان با این مکان معامله می کند و تمام روستاهای منطقه زباله هایشان ار در این مکان تخلیه می کنند و عدم نظارت براین مکان باعث از بین رفتن و مدفون هکتارها زمین مرغوب کشاورزی و هجوم سگهای ولگرد به روستاهای اطراف باعث شده که باعث آزار و اذیت مردم و دانش آموزان در مسیر مدرسه شوند.

دکل تقویت رفع مشکل اینترنت در روستای کروندان نصب شده است

عبدالله مفاخری بخشدار مرکزی دهگلان هم با بیان اینکه بخش مرکزی با 81 روستا 71 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهد گفت: محرومیت در این بخش نسبت به دیگر نقاط شهرستان بیشتر است.

مفاخری با اشاره به وضعیت نامناسب جاده روستایی محور دهگلان به بیجار گفت: در محدوده روستاهای خضرلک و حقه حدود یک کیلومتر از جاده با وضعیت بسیار نامناسب نیاز به بهسازی دارد.

وی با اشاره به مشکل قطعی اینترنت روستای بگه جان و منطقه گفت: برای حل این مشکل دکل تقویت در روستای کروندان نصب شده که می تواند تا 20 کیلومتر را تحت پوشش خود قرار دهد.

افراد منفعت طلب به بزرگ شدن مشکلات شهرستان دامن نزنند

فرزاد شمس فرماندار دهگلان هم با بیان اینکه مسئولا باید خدمتگزار مردم باشند گفت: هر کس در هر مقام و مسئولیتی باید در راستای خدمت به مردم حرکت کنند و مسئولان شهرستان باید با همدلی و همفکری یکدیگر اجازه ندهند که بعضی افراد برای تامین منفعت خود آب را گل آلود کنند و به بزرگتر شدن مشکل در شهرستان دامن بزنند.

شمس با اشاره به نگرانی مردم روستای بگه جان که دانش آموزان برای نیاز به اینترنت در زمان آزمون باید به شهر دهگلان مراجعه کنند گفت: مدرسه روستاها در ایام کرونا تعطیل نشده و همیشه مدارس باز است و برای حل قعطی اینترنت با دعوت از مدیرکل مخابرات به این روستا مشکل اینترنت منطقه حل خواهد شد.

وی خواستار حل مشکلات محل زباله، قطعی اینترنت، مشکل تلفن ثابت و دیگر مشکلات این روستا و روستاهای شهرستان در اسرع وقت شد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات