جانشین سپاه قمربنی هاشم علیه السلام تأکید کرد:

ضرورت هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی استان

در نشست کارگروه جنگ نرم استان چهارمحال و بختیاری بر ضرورت هم افزایی بین دستگاه های فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأکید شد.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۴۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پنجمین نشست کارگروه جنگ نرم به ریاست سرهنگ پاسدار مهران مرادی، جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم (علیه السلام) با موضوع عفاف و حجاب به میزبانی و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی  و علامه مصباح یزدی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اهمیت آمادگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان را تبیین کرد.

مرادی ، به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ نرم را مختص به ایران ندانست و تصریح کرد: دشمنان از طریق جنگ نرم به دنبال استحاله انقلاب و از بین سیرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و آنها با ظاهر جمهوری اسلامی مشکلی ندارند.

وی گفت: دشمنان بعد از گذشت 42سال از عمر بابرکت انقلاب به شدت از مردم و نظام ما عصبانی هستند و به قول شهید مظلوم دکتر بهشتی باید گفت: از دست ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به موضوع جلسه که بحث عفاف و حجاب می باشد، بر سنجش اثربخشی برنامه های اجرایی در این حوزه تأکید کرد.

وی گفت: هیچ منطقی قبول نمی کند در بحث عفاف و حجاب به صورت سلبی برخورد شود، و امروز مردم نیز از مسئولین عمل می خواهند نه شعار، لذا باید با توجه به ناکامی دشمن در جنگ سخت، با آمادگی کامل به مقابله با جنگ نرم دشمن برویم و رسالت ما در این جنگ نرم بسیار سنگین است.

جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، تدوین سند راهبردی در حوزه فرهنگی با همکاری دستگاه های متولی همراه مطالبه گری در عرصه ملی و دغدغه مندی را  از اهداف برگزاری جلسات کارگروه جنگ نرم و شورای فرهنگ استان عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی کارگروه علمی مشورتی در این اداره گفت: اعتقاد دارم هرجایی عمل منافی عفت رخ دهد من بعنوان متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مسئولم.

ابراهیم شریفی افزود: ترویج فضائل اخلاقی با هدایت و حمایت از فعالیت های فرهنگی از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی، ادامه داد: تدوین اجرای جشنواره ای در خصوص عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در حوزه عفاف و حجاب ویژه کارکنان، خانواده‌های آنان و مراجعین، کنترل و مراقبت بیشتر وضعیت نامناسب پوشش برخی از هنرمندان در محیط‌ های هنری، برگزاری مسابقه عفاف و حجاب ویژه پرسنل شاغل، تجلیل از پرسنل زن با نام معصومه به مناسبت میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها)، اهدای لوح تقدیر به همکاران نمونه در حوزه عفاف و حجاب از جمله برنامه های آتی این اداره کل است.

در ادامه این نشست سید حسین نژاد حسینی، بخشی از برنامه‌های اجرا شده در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از برنامه‌های اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 98 را تشریح کرد.

گفتنی است؛ دیگر اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون هم افزایی دستگاه های متولی امر فرهنگ در استان تأکید کردند و پیشنهاداتی برای تقویت و همکاری و هماهنگی بیشتر برای اثربخشی برنامه های فرهنگی در عرصه های گوناگون و رسانه ای، همچنین شروع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از دستگاه های اداری، حمایت از هنرمندان، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، ضرورت تدوین پیوست فرهنگی عملی و قابل پیگیری برای برنامه های جمعی همچون نمایشگاه ها، جشنواره ها و ...، ارائه کردند.

ارسال نظرات