کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) همچون درک شب قدر است

کارشناس مسائل دینی در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) همچون درک شب قدر است.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۴۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری ایام فاطمیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل بسیج دانشجویی استان با جمعیت محدود  برگزار شد.

حجت الاسلام عباسی در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و مناسبت های اخیر از جمله رحلت علامه مصباح یزدی رحمه الله علیه، گفت: اگر ارزش نعمات الهی را ندانیم زود معامله می کنیم و در نتیجه زیان خواهیم دید.

عباسی  به موضوع شناخت و معرفت و اهمیت این موضوع پرداخت و گفت: دنیا، دنیای داد و ستد است و باید برای اینکه در این داد و ستد ضرر نکنیم باید قیمت شناس باشیم و قیمت هر جنسی را در صنف مختص خود سراغ بگیریم و قیمت کنیم و لذا به این قیمت شناسی، معرفت و شناخت می گویند که در خیلی از موارد و موضوعات دنیوی به کار می بریم و نیاز است.

وی  افزود: اگر ارزش و نعمت های الهی را ندانیم و زود معامله کنیم مطمئنا مفت خواهیم فروخت و اینجاست که خسران می بینیم و لذا ارزش نعمت های الهی را باید خوب بشناسیم و از بین این نعمات انسان باید خود را بشناسد و قیمت خود را بفهمد که برای این کار می بایست در صنف مختص خود سراغ قیمت خودمان برویم و مراقب باشیم گول نخوریم چنانچه طواغیت اولین کاری که کردند سر جنس زدند و گفتند وجود توی انسان بی ارزش است و تا به ما نچسبی ارزش پیدا نمی کنی و این درحالی است که در مقابل طواغیت اسلام است که برای شناخت قیمت افراد به آنها می گوید سراغ سازنده خود بروید و باید به سمت خدا رفت تا خود را شناخت.

عباسی در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی از طریق نمایندگی های خود روی کره خاکی که همان پیامبران و ائمه علیهم السلام هستند قدر و قیمت انسان ها را مشخص کرده است چنانچه در قرآن کریم می فرماید؛ اگر در مسیر رشد قرار گیری جانشین من روی زمین هستی و یک نفر بیشتر نمی تواند تو را بخرد و او هم خود من هستم که خدای تو هستم.

وی گفت: امیر المومنین حضرت علی علیه السلام هم در روایتی می فرمایند که اگه بخواهی معامله کنی کمترین بهای تو  بهشت است که اگر به کمتر از بهشت بفروشی ضرر کردی؛  و لذا اینجاست که اگر انسان قدر خودش را شناخت مفت نمی فروشد و همچنین است نعمتهای خداوند تبارک و تعالی را که در صورت شناخت و یادآوری برای خود هوای آنها را خواهیم داشت و در قرآن کریم فرآوان آورده است " اذکروا نعمتی انعمت علیکم" که در این صورت غفلت نخواهیم کرد و هوای ارزشها را خواهیم دانست.

عباسی در ادامه یکی از نعمت های بزرگ الهی را اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: حقیقتا شیعه و دوستدار اهل بیت بودن نعمت بزرگ خداوند تبارک و تعالی است که باید قدر بدانیم و برای دیگران معرفی کنیم.

وی افزود: از میان اهل بیت علیهم السلام اسرار وجودی حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها بزرگ و پیچیده است و امام صادق علیه السلام در روایتی می فرمایند  کسی که حضرت فاطمه سلام الله علیها را درک کند  ارزش شب قدر را درک خواهد کرد. و این گونه است که مقام معظم رهبری مد ظله العالی هر ساله ایام فاطمیه را گرامی میدارند و مجلس عزا برگزار می کنند و دیدیم که سردار دلها به حضرت زهرای مرضیه محبت و ارادت ویژه داشتند.

ارسال نظرات