امام جمعه سیراف در مورد افول قدرت آمریکا و روزهای خونین این کشور پرداختند و افزودند: افول امریکا چیزی نیست که قابل کتمان باشد.و به جرات می توان گفت امریکا دیگر «ابر قدرت نیست »
کد خبر: ۹۳۱۲۶۵۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۲
مهمترین مولفه ابر قدرتی این است که کشوری قدرت راهبردی و جمع کنندگی در داخل و در جهان را داشته باشد. امریکای اکنون، هیچ کدام از نشانه‌های اقتدار و ابرقدرتی جهانی را ندارد. امریکای کنونی، نه تنها در منطقه و جهان در مانده است بلکه در داخل هم دچار اختلالات زیادی در اداره کشور است. انتخابات ۲۰۲۰ و حوادث پسا انتخابات تا کنون نشانه این ادعاست. کنگره امریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتور‌های سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی بررسی الکترال‌های رییس جمهور منتخب بوده است به یک باره و در مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر از مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل می‌شود.
وی بیان داشت: حوادث آمریکا یک نکته مهم وعبرت آموز هم در خود دارد. وقتی حامیان ترامپ تندروی به ساختمان کنگره حمله کردند گروه زیادی از هم حزبی‌های ترامپ حتی مایک پنس و رییس کنگره نیز این اقدام را محکوم کردند. این رفتار‌ها را با رفتار شکست خوردگان انتخابات ۸۸ و فتنه گران آن روز‌ها و حامیان آن‌ها مقایسه کنید. پس از یازده سال از فتنه ۸۸ در حالیکه بیشترین بدهی به نظام مقتدر و مظلوم ما را دارند هنوز طلبکارانه برخورد می‌کنند و ادعای قانونمداری و مردم گرایی و دفاع از جمهوریت نظام را دارند.
ارسال نظرات