روحانی:‌

بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد

رئیس‌جمهور گفت: بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد چرا که اساس اقتصاد کشور بخش خصوصی است.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۷۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: سرمایه گذاری مردم در مناطق آزاد تحول بسیار مهمی است که خدمتی ارایه دهند یا دریافت کنند و اینکه گفته شد برای سرمایه‌گذاری نیاز نباید حضور داشته باشند و بتوانند از طریق سیستم الکترونیک خدمات را دریافت کنند.

رییس جمهوری ادامه داد: این که 30 روزه پاسخ نهایی متقاضی برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد داده می‌شود و در آینده 20 روزه می‌شود. امروز 70 درصد خدمات به مردم به این شیوه ارائه می‌شود که تا پایان دولت صددر صدخواهد شد که این بسیار امیدوار کننده است. بنابراین مناطق آزاد در این زمینه فعال‌تر شوند.

روحانی گفت: بخش خصوصی باید فعال و در صحنه باشد چرا که اساس اقتصاد کشور بخش خصوصی است . دولت باید تسهیل کننده باشد و حمایت و کمک کند و این بسیار جالب توجه است که بتوانیم در همه مناطق آزاد و سراسر کشور در سرمایه گذاری‌ها شرایطی را فراهم کنیم که بخش خصوصی فعال شود.

وی با بیان اینه 9 هزار 500 میلیارد تومان ارزش پروژه‌های افتتاح شده امروز بود که اشتغال 3 هزار 200 نفر از جوانان را فراهم کرده است، گفت: مناطق آزاد و ویژه برای ما اهمیت خاصی دارد و مبنای این مناطق این بوده که سرمایه‌گذاران بتوانند با تسهیلات خاص و معافیت‌های خاص بتوانند در این مناطق سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ما در مسیر هدف گذاری درست حرکت می‌کنیم. امروز دولت الکترونیک می‌تواند بسیاری از کارهای صدور مجوز را حل کند و نیاز به حضور فرد در مناطق آزاد نیست. هم رونق را به دنبال دارد و هم جلوی فساد و رانت را می‌گیرد. عدالت هم اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد:‌ این استقبال از سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نشان می‌دهد تروریسم اقتصادی شکست خورده است و 56 درصد سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب بودجه 1400 در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: من می‌خواهم از نمایندگان مجلس که نسبت به مناطق آزاد توجه کنند و امتیازات مناطق آزاد را پایین نیاوردند. این به نفع ما نیست و این موحب می‌شود سرمایه‌گذاری از ایران به کشورهای همسایه برود. ضمن آنکه، امتیازاتی که در مناطق آزاد از قبل به مردم در زمینه معافیت قول دادیم را نمی‌شود به آن دست بزنیم. در بودجه نمی‌توانیم آنچه را که نظام و دولت ما به مردم قول داده است خلافش را عمل کنیم.

ارسال نظرات