عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور:

افزایش کیفیت زندگی در شهرهای جدید جزو اولویت هاست

تبریز- عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور اظهارداشت: افزایش کیفیت زندگی در شهرهای جدید یکی از اولویت های شرکت عمران شهرهای جدید است.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۶۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران سهند،  رحمانی گفت: با توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی در شهرهای جدید علاوه بر تحقق اهداف ایجاد شهرهای جدید که جذب سرریز جمعیت شهرهای بزرگ و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهرهای مادر و کلان‌شهرها می شود، همچنین شهر سکونتگاهی برای زندگی کارکنان و کارگران مجموعه‌های بزرگ صنعتی می باشد که زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم نموده و توسعه گردشگری را نیز موجب خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید خود از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن، کتابخانه مرکزی سردار شهید سلیمانی ، پارک کودک، مدارس شهید خلیل پور نهر و شهیدان مهدی پور، مسجد امام صادق و زمین اسکیت جنب آن، پله بام سهند، پروژه مشارکتی کمال، ورودی فاز 4 و چندین طرح در دست اقدام شهر جدید سهند گفت: شهر جدید سهند یکی از شهرهای الگو در بین شهرهای جدید بوده و به بسیاری از اهداف مورد نظر دست یافته است.
رحمانی افزود: پروژه هایی که مورد بازدید قرار گرفت این شهر را به یک شهر کارگاهی تبدیل کرده که کار و تلاش در آن کاملا مشهود است.
وی روحیه همدلی و همکاری را در شرکت عمران شهر جدید سهند عامل پیشرفت و توسعه کارهای عمرانی نسبت به دیگر شهرها دانست و گفت: احداث مدرسه، مسجد، پارک، کتابخانه و دیگر نیازهای مردم در شهر جدید سهند طی دو سال گذشته این شهر را به یک شهر نمونه تبدیل کرده است.
رحمانی با اشاره به این که احداث مترو ، آزاد راه ها و بزرگراه ها در شهرهای جدید از اولویت های شرکت مادر تخصصی است گفت: در حوزه زیربنایی هم کارهای زیادی در شهر جدید سهند انجام شده که نمونه آن احداث آزاد راه تبریز - سهند و پیشرفت قابل ملاحظه آن طی دو سال گذشته بود.
وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان مسافرت و بار ترافیکی و دسترسی سریع و آسان مردم تبریز و سهند با احداث آزاد راه تبریز-سهند محقق شده است.
رحمانی روحیه همدلی و همکاری آذری ها را در تاریخ مثال زدنی نام برد و گفت: آذربایجان از گذشته در همدلی و کار و تلاش دسته جمعی در ایران نمونه بوده و همین امر در پروژه های عمرانی شهر جدید سهند مشهود است و توانسته جایگاه شهر جدید سهند را در بین شهرهای جدید کشور ارتقاء دهد.
مدیر کل توسعه امور مسکن شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور هم در این جلسه جایگاه شهر جدید سهند را در بین شهرهای جدید ممتاز نام برد و گفت: شهر جدید سهند در طرح اقدام ملی قدم های خوبی برداشته بطوریکه در بین شهرهای جدید کشور رتبه برتر را در طرح اقدام ملی مسکن کسب کرده است.
مهندس عربی با اشاره به اهمیت شهر جدید سهند برای کلان شهر تبریز گفت: با احداث آزاد راه و نیز طرح اقدام ملی مسکن، شهر جدید سهند سرریز جمعیتی کلان شهر تبریز را در خود جای داده و توسعه همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.
 عباس مصطفوی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز با اشاره به احداث آزاد راه تبریز سهند و تلاش مجموعه شرکت برای تکمیل آن گفت: آزاد راه تبریز - سهند تبدیل به دغدغه مسئولین و نمایندگان استانی بوِیژه استاندار آذربایجان شرقی شده بود که اگر حمایت های مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و نیز طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی و نیز پیگیری های استاندار و آقای مهندس رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نبود، این پروژه به سرانجام نمی رسید و هرجا به مشکلی بر میخوردیم ، مشکل را رفع مینمودند و به حول و قوه الهی آزاد راه افتتاح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار