لباس سفید اولین برف زمستانی بر تن کوهساران ایلام

کوهساران و درختان ارتفاعات ایلام امروز رخت خاکستری رنگ خود را از تن به درآورده و لباسی از جنس حریر سفید برف پوشیده و خرامان و فریباوش در برابر دیدگان شادمان مردم در حال دلبری هستند.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۹۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،

امروز اولین لباس از جنس برف زمستانی را کوهساران ایلام از دست ننه سرمای پیر و مهربان هدیه گرفتند و خنده و تحسین را بر لبان مردم این دیار نشاندند.

زمستان است و برف سپیدش و چه زیباست وقتی که یک روز صبح زمستانی با منظره ای دلنواز از بارش برف مواجه می شوی.

امروز نگاه آسمان تنگ نظرانه نیست و همه جای دشت و دمن را یکدست سفیدپوش کرده و چه زیبا و برازنده است این رخت سفید بر قامت کوه های سربه فلک افراشته ایلام و درختان در خواب ناز رفته زمستان.

امروز برف فقط نصیب کوهستان و جنگل ها شده و فضای شهر و روستا خالی و محروم از این بارش ها مانده است اما بسیاری از مردم فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و برای لذت بردن از این نعمت زیبای سپیدروی راهی ارتفاعات شده اند تا لختی را به برف بازی و ساختن آدم برفی و سازه هایی از جنس برف بگذرانند.

در اواخر فصل پاییز هم ارتفاعات استان ایلام با آغوشی باز پذیرای بارش برف بودند اما امروز باری دیگر لباس سفید برف را بر تن خود شاهد هستند.

بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر در پیش بینی های اخیر کارشناسان هواشناسی بود و در اطلاعیه ها و اخبار خود نوید آمدن اولین برف در ارتفاعات را داده بودند.

هرچند دی ماه در حال سپری شدن بوده و این ماه با خشکی آسمان رو به پایان است اما ما مردمان همیشه امیدوار و صبور چشم به راه بهمن و اسفندی پر از بارش برف و باران هستیم تا کمبودهای بارشی پاییز و دی جبران شود.

اکنون که برف ارتفاعات و کوهستان های ایلام را در برگرفته است و با توجه به اینکه بیشتر مسیرهای مواصلاتی ایلام را جاده های کوهستانی و گردنه ها تشکیل داده اند، بنا بر توصیه رییس پلیس راه استان ایلام رانندگان در هنگام تردد از این مسیرها و لغزندگی جاده ها احتیاط های لازم رانندگی از جمله پرهیز از سرعت زیاد، استفاده از نور پایین چراغ و حفظ فاصله طولی را رعایت کنند و مجهز به زنجیرچرخ باشند و از سلامت خودروی خود به ویژه برف پاک کن اطمینان یابند.

به گزارش بسیج، بررسی نقشه های ماهواره ای در خصوص وضعیت بارش ها در فصل زمستان نشان می دهد که ایلام در دی ماه بارش های چندان زیادی نخواهد داشت اما در بهمن و اسفند وضعیت بارش نزولات جوی مطلوب تر از دی ماه خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار