مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای 42 عنوان برنامه توسط کمیته ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۹۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ جلسه هماهنگی کمیته ایثارگران ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج)استان و به ریاست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان برگزار شد.

 

علی کاظمی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای انقلاب، اظهار کرد: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در زنجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ایام شهادت اولین شهیده راه ولایت را گرامی می‌داریم.

 

وی با تاکید بر برگزاری کنگره 17 هزار بانوی شهید همزمان با سراسر کشور و برگزاری هفته فرهنگی استان زنجان از 11 تا 17 بهمن ماه، تصریح کرد: این دو برنامه از مهمترین برنامه‌های کمیته ایثارگران به شمار می‌رود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی با توجه به شرایط کرونایی، اظهار کرد: ایثار تعطیل نیست، و باید با تولید محتوای غنی جهت انتشار در فضای مجازی و پخش از شبکه اشراق، از قبیل معرفی 29 شهید دوران انقلاب، رشادت و انقلابی‌گری مردم زنجان را در این دوران نشان دهیم.

 

وی با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان، گفت: برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در گرامیداشت دهه فجر را به برنامه‌های برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان پیوست دهیم.

 

کاظمی همچنین به شرایط ویژه محدودیت‌های دوران کرونا در استان اشاره، و اضافه کرد: با بهبود وضعیت شیوع کرونا در ایام دهه فجر امیدواریم بازدید از موزه شهدای استان از سر گرفته شود و در غیر اینصورت امکان بازدید مجازی از این مکان فراهم است.

 

وی در ادامه با تاکید بر ساماندهی و فضاسازی گلزارهای شهدا به ویژه در ایام دهه مبارک فجر، گفت: گلزارهای مطهر شهدا از جمله اماکن مقدس به شمار می‌رود و از دستگاه‌های متولی درخواست می‌شود تا در نگهداری این اماکن کوشا باشند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در ایام دهه مبارک فجر برنامه‌های ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: تلاش شود برنامه‌ها به صورت منسجم برگزار و اماکن انقلابی استان در برنامه‌ها به مردم به عنوان نمادهای انقلابی معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه ۴ هزار نفر از جانبازان و والدین معظم شهدا در سن سالمندی قرار دارند، گفت: بهداشت و سلامت نیاز روز جامعه و توجه به سلامت جامعه ایثارگری ضروری است.

 

همچنین عیادت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی، تقویت نماینده امور ایثارگران در بیمارستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا در راستای برگزاری کنگره شهدا با تندیس و لوح های مشترک نیز از دیگر مباحثی بود که توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در این جلسه مطرح شد.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های بنیاد شهید، اهم برنامه‌های این بنیاد در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر را عنوان کرد.

 

علی بیات تولید نماهنگ به یاد شهید سلیمانی، گلباران مزار مطهر شهدا، پخش فیلم 13 قسمتی مهر انقلاب، نشانی از ایثارگران ویژه شهدای انقلاب، پایش سلامت خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان انقلاب، فضاسازی سطح شهر، رونمایی از کتاب «دلی که جا ماند»، دیدار با خانواده معظم شهدا را از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده اعلام کرد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان نیز با اشاره به هفته فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته شده در این هفته به شهدای فاخر، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و معرفی سرداران شهید استان پرداخته خواهد شد.

 

عباس بابایی با بیان اینکه 107 عنوان برنامه توسط نواحی سپاه در دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده گفت: تولید آثار فاخر و استفاده از ظرفیت شبکه‌های ملی جهت پخش با هم‌افزایی بییشتر، می‌تواند موثر باشد.

 

وی تصریح کرد: برنامه‌های مختلف تلویزیونی، جشنواره تولیدات فرهنگی ویژه برنامه غواصان، صبحگاه مشترک، برگزاری یادواره‌های شهدا، غبار روبی مزار شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اردوهای جهادی، خاطره‌گویی راویان، برگزاری مسابقات عکس، توزیع بسته‌های معیشتی، شب شعر، تئاتر خیابانی، بازدید از موزه عبرت از برنامه های سپاه استان به مناسبت دهه مبارک فجر است.

 

وی یادآور شد: افتتاح چند طرح محرومیت‌زدایی، تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاومت به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا، پادکست، موشن‌گرافی، میز خدمت توسط بسیج کارمندی، معرفی نقش استان در دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط سپاه استان در این ایام است.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز ضمن اعلام برنامه های دهه فجر، گفت: نواختن زنگ انقلاب، برنامه پروانه‌های شهر ما و تولید فیلم‌های سه دقیقه ای، کارگاه ایران شناسی و زنجان شناسی، معرفی شهدای انقلاب، نوجوان و بمباران، جنگ تحمیلی، رونمایی کتاب، برنامه‌های فرهنگی و ادبی، کتابخانه پستی و ارسال کتب انقلاب و شهدا به نوجوان مناطق محروم از برنامه‌های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

 

در ادامه نیز اعضای کمیته ایثارگران حاضر در این جلسه برنامه های حوزه کاری خود را در گرامیداشت دهه مبارک فجر اعلام کردند.

 

ارسال نظرات