خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین:

کمک به انسان ها، بدون خط و مرز، ویژگی مکتب سلیمانی و هلال احمر است

دکتر محمدبیگی گفت: ویژگی مشترک هلال احمر با مکتب شهید سلیمانی این است که با گذر از مرزها به انسان ها کمک می کنند.
کد خبر: ۹۳۱۲۹۰۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه مشترک هيئت مديره جمعيت هلال احمر و مجمع نمايندگان استان قزوين در مجلس شوراي اسلامي با حضور دکتر آصفی مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان، محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی و رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات این جمعیت برگزار شد.

 

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: هلال احمر در خدمتگزاری و کارهای بشردوستانه حد و مرزی نمی شناسد و یکی از افتخارات هلال احمر نیز به دور از مسائل و حاشیه‌های سیاسی بودن است.

 

وی ادامه داد: در سفرهای مختلف به کشورهای دیگر شاهد بودم که هلال احمر مورد اعتماد در آن کشورها است در کشور ما نیز اینگونه است و اینها با ارزش است.

 

 فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: امدادگران در بحرانی ترین شرایط به کمک انسان ها می روند و مکتب شهید سلیمانی همان مکتبی است که گروه های امدادی باید به آن تأسی کنند.

 

وی ادامه داد: شهید سلیمانی گزاره جدیدی از مکتب امام خمینی را نشان داد افرادی که فارغ از هر قومیت و دینی به مردم کمک می کنند نیز در این مکتب جا می گیرند و ویژگی مشترک هلال احمر با مکتب شهید سلیمانی این است که با گذر از مرزها به انسان ها کمک می کند.

 

محمدبیگی به رایزنی برای انبارهای امدادی و همچنین گرفتن یک هلیکوپتر و پدهای هلیکوپتر برای استان در سال آینده اشاره کرد و افزود: در جهت تکمیل پروژه امداد و نجات انجیلاق هم صحبتهایی صورت گرفته و دو درخواست اعتبار به کمیسیون بهداشت برده و مصوب نیز شده است و در کمیسیون بودجه و تلفیق نیز در حال دفاع هستیم.

 

وی به طرح غنچه های هلال، خانه های هلال و نیز مباحث آموزشی هلال احمر نیز اشاره کرد و عنوان کرد: باید با استفاده از سرمایه های انسانی و حفظ کرامت انسانها به منابع انسانی و مالی نیز توجه شود و هر آنچه که نیاز است برای تقویت جمعیت هلال احمر استان محیا شود زیرا استان قزوین شاه راه حیاتی کشور است و موقعیت ویژه استان باید مطرح شود و امکانات دریافت شود.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار