خبرهای داغ:
عضو هیأت رئیسه مجلس:امیدواریم نمایندگان با ارتباطی که با بدنه کارکنان شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برقرار خواهند داشت و اطلاعاتی به دست خواهند آورد،از راز فعالیت شبکه‌های سوداگری افزایش قیمت خودرو پرده بردارند
کد خبر: ۹۳۱۲۹۱۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اصفهان اظهار کرد: مردم درباره کیفیت تولید و نحوه قیمت‌گذاری خودروهای ساخت دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا ابهامات زیادی دارند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که درخواست تحقیق و تفحص نمایندگان برای بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی چه تأثیراتی می‌تواند برافزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو داخلی بگذارد، خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص نمایندگان باهدف دست‌یابی به اطلاعات به‌روز، شفاف‌سازی، برطرف شدن ابهامات و جنبه‌های احتمالی تاریک فعالیت این دو شرکت بزرگ خودروسازی به‌زودی شروع خواهد شد.

وی افزود: نمایندگان گروه تحقیق و تفحص و مردم این سؤال را دارند که چگونه ایران‌خودرو و سایپا  باوجود پرداخت حقوق پایین‌تر نسبت به شرکت‌های دیگر خودروسازی دنیا به کارکنان زیرمجموعه خود و استفاده از انرژی ارزان برق و گاز، خودروهای تولیدی را باقیمت بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند؟

دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این انتظار به حقی است که شاهد کاهش تمام‌شده قیمت‌ها باشیم نه این‌که قیمت‌های تولیدات ایران‌خودرو و سایپا دائم در حال افزایش باشد!

حاجی دلیگانی درباره وجود شبکه از دلالی در مسیر تولید، عرضه و فروش خودروهای ساخت داخل به مردم نیز اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان با ارتباطی که با بدنه کارکنان شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برقرار خواهند داشت و اطلاعاتی که از نهادهای امنیتی و نظارتی به دست خواهند آورد، از راز فعالیت شبکه‌های سوداگری افزایش قیمت خودرو پرده بردارند.

وی یادآوری کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌تازگی با درخواست تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو با ۲۱۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخوار در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: هزینه‌هایی که  از جیب مردم برای خودرو پرداخت می‌شود، هزینه‌های سربار است که به قیمت واقعی تولید خودرو ربطی ندارد؛ تولیدکنندگان خودرو با ایجاد اصلاحاتی در ساختار خود و کاهش هزینه‌ها می‌توانند قیمت تمام‌شده محصولات داخلی را کاهش دهند.

ارسال نظرات