خبرهای داغ:
نگرانی مردم آمریکا از تحولات اخیر در این کشور باعث افزایش پنج برابری فروش تجهیزات نظامی و دفاعی شده است.
کد خبر: ۹۳۱۳۰۷۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلبی درباره اینکه به دنبال یک سال ناآرامی داخلی، آمریکا اکنون با کمبود جلیقه محافظتی و گاز اشک آور مواجه شده است، نوشت:  درست چند روز مانده به آنکه رئیس جمهور جدید وارد کاخ سفید شود که وعده برقراری اتحاد را در کشوری داده است که به شکل خطرناکی دچار ازهم گسیختگی شده است، وضعیت اتحاد را شاید بتوان با این معیار قضاوت کرد؛ آمریکا با کمبود جلیقه ضد گلوله، ماسک ضد گاز و کلاه ایمنی مواجه شده است.  

افزایش پنج برابری فروش تجهیزات نظامی و دفاعی
این نشریه در ادامه نوشت: برخی خرده فروشان تجهیزات محافظتی شاهد افزایش پنج برابری فروش تجهیزات نظامی دفاعی هستند که این مسئله موجب خالی شدن قفسه‌ها در این فروشگاه‌ها شده است. یک خرده فروش در ایالت اورگان دستمال‌های مرطوب را که برای از بین بردن مواد شیمیایی همچون اسپری فلفل تولید شده است به فروش رسانده است و مشتریان به محض فروش جلیقه‌های ضد گلوله در فروشگاهی در تگزاس قفسه‌های آن را خالی کرده اند.
با شیوع ویروس کرونا در آمریکا و به دنبال آن ماه‌ها اعتراض علیه نژادپرستی و اقدامات خشونت آمیز پلیس، حجم تقاضا برای تجهیزات محافظتی افزایش یافته است.
خرده فروشان می‌گویند به دنبال هجوم هفته گذشته هواداران ترامپ به ساختمان کنگره فروش این تجهیزات افزایش یافته است و با آمادگی کنگره و آژانس‌های فدرال برای ناآرامی‌های احتمالی در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن فروش این تجهیزات همچنان رو به افزایش است.
 
کمبود تجهیزات محافظتی  در آمریکافروش بی سابقه جلیقه های محافظتی و ماسک ضدگاز
یک فروشنده تجهیزات محافظتی می‌گوید، مشتریان بیشتر به دنبال خرید جلیقه‌های محافظتی، کلاه‌های ایمنی، جلیقه‌های ضد گلوله مخفی و ماسک‌های ضد گاز هستند.
فروشنده دیگر می‌گوید مقامات امنیتی از سه ایالت با وی تماس گرفته اند و در هر سه مورد در حال آمادگی برای احتمال حمله به قانونگذاران از سوی گروه‌های راستگرا و مخالفانی بوده اند که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری معترض هستند.
بسیاری از ایالت‌ها از پیشتر گام‌هایی را برای تشدید تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره ایالتی برداشته اند و این اقدامات به دنبال هشدار اف بی آی به پلیس محلی درباره وقوع حملات احتمالی از سوی گروه‌های شبه نظامی مسلح و دیگر افراط گرایان صورت گرفته است.
 
 فروش گسترده دستگاههای کمک تنفسی
گروهی از خرده فروشان نیز می‌گویند فروش دستگاه‌های کمک تنفسی و فیلتر در سراسر کشور از ژانویه ۲۰۲۰، هنگامیکه رسانه‌های چین از نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا خبر دادند، افزایش یافته است. به دنبال آنکه مقامات آمریکا اعلام کردند ویروس کرونا جان یک نفر را در نزدیکی سیاتل گرفته است شمار زیادی از شهروندان برای خرید این تجهیزات به فروشگاه‌ها هجوم بردند.
تحولات و بحران در دیگر کشور‌ها نیز در کمبود تجهیزات محافظتی در آمریکا بی تاثیر نبوده است. تظاهرات در هنگ کنگ در اعتراض به قانونی جنجالی در این کشور به آرامی آغاز شد و در نهایت به بحران کشیده شد از این رو، حجم قابل توجهی از ماسک‌های محافظتی از آمریکا راهی این منطقه شد.
پس از آن، جورج فلوید سیاه پوست آمریکایی توسط یک افسر پلیس در ماه مه کشته شد و به دنبال آن اعتراضات به نژادپرستی در سراسر آمریکا آغاز شد. با برقراری آرامش نسبی، آمریکایی‌ها به فکر خرید تجهیزات محافظتی بیشتری افتادند و برخی دیگر با تماشای ویدئو‌هایی که در آن افسران پلیس به سوی معترضان و خبرنگاران گاز اشک آور شلیک می‌کنند در تلاش برآمدند تا تجهیزات محافظتی لازم را تهیه کنند. برخی دیگر نیز با مشاهده معترضانی که به سوی مقامات فدرال در پورتلند مواد آتش زا پرتاب می‌کردند تصمیم گرفتند اقدام به خرید سلاح و دیگر تجهیزات کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها