حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی گفت: این آموزه مکتب حضرت زهرا (س) است که باید در جهت ترویج مکتب ولایت جانفشانی کرد و باید از ولایت حقه الهیه دفاع کرد.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۱۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اولین شهیده مدافع حریم ولایت بود و آموزه مکتب فاطمی این است که ولایت‌مداری به معنای پذیرش بی چون و چرا از فرامین ولی امر است.

وی افزود: ولی امر، حجت خدا است و اطاعت از امر حجت خدا وجوب قطعی شرعی دارد و انجام واجبات شرعی چون و چرا ندارد؛ برای وظایف شرعیه فلسفه‌بافی غلط است و برای اینکه مثلا چرا باید نماز بخوانیم یا چرا باید روزه بگیریم، فلسفه‌بافی معنا ندارد چون حکم شرع است و باید به حکم شرع تعبدا و عملا تن داد.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه بحث پذیرش ولایت حکم قرآن است و اعتقاد ما این است که یک واجب شرعی است که باید از ولی امر تبعیت کنیم، اظهار داشت: مکتب فاطمی که بیانگر منویات و سیره و سنت فعلی و قولی حضرت زهرا (س) است به ما این درس و پیام را دارد که در امتداد ولایت خدا، ولایت رسول خدا قرار دارد و این ولایت از ناحیه خدا به رسول خدا تفویض شده و از ناحیه رسول خدا به ولی خدا امیرالمومنین و یازده فرزندش تفویض شده است و این تصریح قران مجید در آیه شریفه است که "اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم".

حسینی خاطرنشان کرد: آموزه مکتب فاطمی به ما درس ولایت‌‍‌مداری در بخش پذیرش ولایت حقه دارد که همان ولایت خدا و رسول و امیرالمومنین و ائمه طاهرین علیهم‌السلام است؛ روز عید غدیر وقتی که به امر خدا، رسول خدا امیرالمومنین علی علیه‌السلام را به عنوان ولی امر مسلمین معرفی می‌کند و تصریح می‌کند "من کنت مولا فهذا علی مولا" معنایش این است که این ولایت تامه الهیه بعد از پیامبر به امیرالمومنین رسیده است و هم در بخش نظام تکوین و هم در بخش نظام تشریع این ولایت وجود دارد.

وی تأکید کرد: پذیرش ولایت حقه الهیه یعنی ولایت امیرالمومنین و اولاد طاهرینش در بخش ولایت تشریعی برای ما تکلیفی مسلم است و حضرت زهرا (س) اعتراضش به مردم مدینه که به آن‌ها دسترسی داشت این بود که چرا شما از پیمان و میثاقی که با ولی امر خود بستید سر باز زدید و پیمان شکستید.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: این‌ اقدام پیام رسا دارد و این‌ سخنی است که در هر زمین و زمان کاربرد دارد که شکستن پیمان و ملتزم نبودن به پیمان ولایت الهیه برای همگان مواخذه خواهد داشت؛ چون اگر پذیرش ولایت خدا و رسول و ولی خدا نباشد پذیرش ولایت شیطان و طاغوت جایگزین این ولایت خدا می‌شود پس انسان در زندگی لابدا ناچار از پذیرش ولایت است.

حسینی ادامه داد: آموزه قرآن و مکتب فاطمی این است که اگر ولایت حقه الهیه را پذیرفتیم آن ولایت تامه‌ای است که ما را در دنیا و آخریت سعادتمند می‌کند و مصداق ااین آیه قرار می‌گیریم "الله ولی الذین آمنو یخرجهم من الظلمات الی النور" اما اگر ولایت حقه الهیه را نپذیریم، بخواهیم یا نخواهیم کفران نعمت کرده‌ایم و در نتیجه ولایت طاغوت و ولایت شیطان را پذیرفته‌ایم و مصداق آیه "والذین کفروا اولیاوهم الطاغوت" می‌شویم. با این توضیح کسی نمی‌تواند ادعا کند که من "ولی" ندارم اگر در راه حق باشد "ولی" او خداست و اگر در مسیر باطل حرکت کند "ولی" او طاغوت است

وی تصریح کرد: این آموزه مکتب حضرت زهرا (س) است که باید در جهت ترویج مکتب ولایت جانفشانی کرد و باید از ولایت حقه الهیه دفاع کرد و در این راه آماده شهادت و آماده سیلی خوردن و کتک خوردن و آزرده شدن شد. چرا که ما در مقام دفاع از ولایت برنیاییم عناصر طاغوت را حاکم می‌کنند و اگر ولایت طاغوت حاکم شد دیگر ولایت حقه الهیه کاربری‌اش را عملا پنهان می‌کند.

حسینی بیان کرد: در زمانی که ما دسترسی به حجت خدا و ولی امر معصوم نداریم بنا به نص صریح روایت باید از فقیه مجتهد، مدیر، مدبر، آگاه و سیاستمدار و آشنا به شرایط و مقتضیات زمان و شخصیتی که از هر نظر ممتاز از دیگر فقها است به عنوان ولی فقیه و به عنوان نماینده عام امام زمان (عج) تبعیت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یعنی ولایت الهیه حجت خدا و امام معصوم در زمان غیبت به ولی فقیه سپرده می‌شود و ولی فقیه در مقام عمل همان مبنایی را اجرایی می‌کند که ولی امر معصوم آن را اجرایی می‌کند و در این زمان هم تبعیت از ولی فقیه را باید به عنوان واجب عینی برای خودمان بدانیم، لذا اطاعت از ولی فقیه یک تکلیف عینی است و وجوب عینی دارد که باید به آن اهتمام داشته باشیم.
ارسال نظرات