عزای فاطمی در روز شهادت فاطمه (س) حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی

بسیجیان حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) به عزاداری و ذکر مصیبت در جمع بسیجیان این حوزه پرداخت.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۳۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی در روز شهادت حضرت فاطمه (س) با دعوت از خانم رفیعی در منزل یکی از بسیجیان که بانی این مجلس شدند به عزاداری و ذکر مصیبت در جمع بسیجیان این حوزه پرداخت.
رفیعی گفت: حضرت زهرا در خطبه فدکیه دو جمله در باب امامت دارند که از این دوجمله به خوبی میتوان دیدگاه حضرت را در باب امامت شناخت. جمله اول این است که فرمودند: «خداوند اطاعت از ما اهل بیت را واجب قرار داد برای ان که سبب سامان یافتن ملت شود.» ملت در قرآن بر دین اطلاق شده. جمله‌ی دوم این است که فرمودند: «خداوند امامت ما اهل بیت را واجب کرد برای آن که از تفرقه جلو گیری کند.»
وی ادامه داد: مضمون این دو جمله این است که نظام یافتن و سامان پیداکردن امت اسلامی در سایه‌ی امامت امام حق و اطاعت از اوست. نکته قابل توجه این است که حضرت زهرا تنها مساله امامت را مطرح نمیکند بلکه اطاعت از امامت را مطرح میکند. چون امامی که اطاعت نشود نقشی ندارد.
رفیعی خاطر نشان کرد: نکته اولی که در این دو جمله‌ی حضرت زهرا نهفته است این است که دین نیاز به کسانی دارد که آن را سامن دهند، زیرا حضرت زهرا دین را تنها در عرصه‌ی فردی نمی‌بیند. اگر دین فقط یک سلسله امور شخصی فردی بودچه نیازی بود که اهل بیت بیایند و به آن سامان دهند. پس این کلام دیدگاه کسانی که دین را جدای سیاست میدانند رد میکند. یعنی دین را برنامه‌ی تمام زندگی میداند.
رفیعی در ادامه گفت: نکته دومی که از این کلام حضرت صدیقه طاهره استفاده میشود ضرورت اصل امامت است. اگر امامت حق نباشد دین سامان ندارد و امت به وحدت نمی‌رسند و قبل از آن این پیش فرض پذیرفته شده که جامعه نیاز به رهبر و حکومت دارد، چون جامعه منهای حکومت یعنی هرج و مرج؛ و نکته‌ی سوم حائز اهمیت در کلام حضرت همراهی دین با سیاست است ونکته‌ی چهارم این که نقش امام سامان دادن نیرو‌های پراکنده است.
ارسال نظرات